گریس یا روغنهای صنایع

گریس صنایع فولاد

گریس صنایع فولاد

گریس صنایع فولاد کاربرد های زیادی در صنعت دارد یکی از مصارف آن، مصرف این محصول در صنایع فولاد سازی می باشد. معمولاً مصرف گریس نسوز در بسیاری از صنایع فولادسازی یا کارخانه های دیگر تفاوت های چشم گیری دارد. این گریس های نسوز که معمولاً در فولاد استفاده می شود در فشار و دمای بالا استفاده می‌ شوند و باید به خاطر این دمای بالا در معرض آب قرار بگیرند، بنابراین بهتر است که گریس مقاومت بالایی داشته باشد تا در برابر صنایع فولاد به خوبی خود را حفظ کند.

برای اینکه صنایع فولاد بخواهد از گریس استفاده کند معمولا این کار را در فواصل زمانی کوتاهی انجام می دهد چرا که گریس در این صنایع تحت فشار زیادی قرار می گیرد و باید زود به زود عوض شود، چون تحت حرارت و رطوبت بالا گریس خیلی زود خاصیت خود را از دست می دهد.

در نتیجه در این صنایع گریس ها خیلی سریع عوض می شوند. گریسی که برای صنایع فولاد استفاده می شود همان طور که در بالا اشاره شد بهتر است چرا که باید از مقاومت بالایی برخوردار باشد و بتواند فشار زیادی را تحمل کند. به یاد داشته باشید که برای این کار از هر گریسی نمی توانید استفاده کنید پس اطلاعات کافی را در این زمینه داشته باشید.

روانکار های صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان روانکاری آسیاب‌ها، چرخ دنده و کوره‌ها در صنعت سیمان یکی از کاربردهای…

روانکارهای صنعت سیمان

گریس صنایع فولاد چیست ؟

در این بخش می خواهیم بدانیم که گریس صنایع فولاد چیست؟ به طور کلی استفاده از گریس امری بسیار کاربردی و اجتناب ناپذیر در صنعت فولاد است.

گریس در واقع باعث خنک کنندگی دستگاه های ساخت فولاد می شود و اگر گریس نباشد ساخت فولاد امکان پذیر نمی باشد. چرا که در سال های اخیر استفاده از گریس در صنایع دیگر نیز رواج داشته است و معمولاً برای ساخت فولاد از گریس های نسوز استفاده می شود که گریس ها باعث می شود که دستگاه به صورت روان کار کنند و علاوه بر روان بودن از آنجایی که دستگاه ها در هنگام حرکت و فعالیت از خود حرارت بالای تولید می کنند.

گریس ها حالت نسوز دارند و از سوختن و سوزانده شدن جلوگیری می کنند و گریس های نسوز بسیار برای صنعت کاربردی هستند و نبود این گریس هم باعث درست عمل نکردن دستگاه و همچنین آتش سوزی های بسیار زیادی در صنایع می شود در نتیجه شرکت های بزرگ فولاد سازی برای جلوگیری از هر گونه خسارتی اقدام به تولید این گریس ها نموده اند.

در واقع گریس قلب تپنده هر دستگاهی می باشد و دستگاه های برقی و کار خانه ای بدون این وسیله به هیچ عنوان حرکت نمی کنند، سال ها است پژوهشگران در تلاش هستند تا یک وسیله جایگزین برای صنایع فولاد پیدا کنند ولی تا به حال موفق نبوده اند.

گریس صنایع فولاد یکی از مهم ترین قسمت‌ هاي این صنعت می باشد و بدون گریس ها کار این صنعت لنگ خواهد بود. پس برای شروع این صنعت باید یک گریس خوب و باکیفیت را شناسایی کنید و از آن استفاده نمایید.

روانکار های صنعت فولاد

روانکاری مناسب زیرساخت های مختلف صنعت فولاد از اهمیت حیاتی برخوردار است. نه تنها تأثیر …

روانکاری صنعت فولاد

انواع گریس صنایع فولاد

در این بخش می خواهیم به انواع گریس صنایع فولاد بپردازیم و توضیحاتی را در این زمینه به شما بدهیم. همانطور که می دانید گریس ها انواع مختلفی دارند که فقط چند نمونه از آنها در صنعت فولاد سازی کاربرد دارد یکی از اولین گریس هایی است که معمولا برای مصارف عمومی از آن استفاده می شود و خیلی از ویژگی ها را این گریس ها دارند که چند نمونه از آن را در این بخش مورد بررسی قرار می دهیم.

یکی از این ویژگی ها در واقع چند منظوره بودن و مقاومت زیادی که این گریس در برابر آب دارند. همچنین مقاومت بالا در برابر خوردگی را نیز این دستگاه ها دارند و با این حال این روان کننده در دمای پایین تر استفاده می‌ شود و به هیچ عنوان برای صنعت فولاد از این روان کننده استفاده نمی کنند.

نوع دیگری از گیریس وجود دارد که به گریس لیتیوم معروف است یکی از این گریس چند منظوره و بادوام است که ویسکوزیته بالایی دارد. البته این گریس برای صنایع فولاد سازی خیلی مناسب نمی باشد.

گریس معمولی با گریس صنعت فولاد تفاوت زیادی دارد. گریس بنتنی روان کننده که با هم بر پایه خاک رس می باشد و هم از آب درست شده است از این گریس به عنوان روان کننده به کار گرفته می شود که ما مقاومت بسیار بالایی دارد.

معمولا این گریس برای صنعت فولاد بسیار مفید و کاربردی و بیشترین تقاضا در صنعت فولاد دارد هم چنین در ساخت و سازها و معدن ها نیز این به فراوانی استفاده می شود و کاربردی بسیار زیاد و عالی دارد.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

کاربرد انواع گریس صنایع فولاد

در این بخش می خواهیم در مورد کاربرد انواع گریس صنایع فولاد صحبت کنیم و شما را با این مورد آشنا کنیم. به طور کلی روانکاری در دستگاه های فولادی استفاده می شود.

گریس صنایع فولاد نیز در واقع همین کاربرد را دارد و معمولاً برای دستگاه های فولاد سازی که بسیاری از کارخانه ها از این گریس استفاده می کنند معمولاً چند مدل هستند که برخی از این گریس ها در دمای بالا فعالیت می کنند و باعث خنک شدن دستگاه ها می شوند و معمولا این گریس ها را برای دمای بالا به راحتی می توان استفاده کرد.

ما در این مقاله به کاربرد های زیادی که گریس صنایع فولاد دارد اشاراتی را نموده ایم و شما را با این محصول آشنا کردیم که صنایع فولاد بسیار در صنعت فولاد سازی مهم است و بهتر است بگویم که اگر این گریس نباشد صنعت فولاد سازی کاملاً معلق در هوا می باشد و در واقع هیچ گونه کارایی ندارد.

گریس در خودرو نیز استفاده می شود و هر گونه وسیله برقی ای بدون گریس هیچ حرکتی انجام نمی دهد و خشک می شود و در واقع گریس حالت روان کننده گی به تمام لوازم برقی بزرگ که در صنعت به کار می روند می شود.

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام…

گریس های خودرو

ویژگی های گریس صنایع فولاد

در دنیا اولین صنعت کاران و مهم ترین آن ها صنايع نفتی می باشند و بعد از آن صنایع فولاد حرف اول را در میان سایر صنایع میزند و خیلی مهم است. در نتیجه گیریس های صنایع فولاد نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که کار ساخت فولاد را بسیار راحت تر می کند و در واقع بدون ویژگی های گریس فولاد اصلاً صنعت فولاد سازی کاربرد خاصی ندارد.

از آنجایی که این دستگاه ها معمولاً در برابر گرد و غبار و همچنین آلودگی های محیطی بسیار زیادی هستند و از آنجایی که حرکت بسیار سریعی دارند در معرض این آلودگی ها قرار می گیرند در نتیجه برای اینکه این آلودگی ها به این دستگاه ها خلل ایجاد نکند بهتر است که از گریس به عنوان یک خنک کننده برای این دستگاه ها استفاده گردد.

گریس مورد استفاده در صنایع فولاد معمولاً گریس های نسوز هستند که بسیار نیز کاربردی می باشند و روان سازی و خنک کنندگی دستگاه های فولاد را بصورت همزمان انجام شود که معمولا گریس ها این کار را به راحتی انجام می دهند و بار زیادی از دوش تولید کنندگان فولاد بر می دارد و سالانه مقدار زیادی فولاد از طریق شرکت‌ های ایرانی تولید و وارد بازار های جهانی می شود که تمامی این ها به دلیل استفاده درست و به موقع از گریس های صنعت فولاد می باشد.

اهمیت گریس کاری در صنعت فولاد

اهمیت گریس کاری در صنعت فولاد اهمیت بسزایی دارد. روان کار در این صنعت در واقع رویداد و فرایندی است که فولاد را برای به دست آوردن هدف های خود کمک می کند و نظرسنجی ها و اطلاعاتی که ما به دست آورده ایم بیشترین آسیب های وارد شده به صنعت فولاد معمولاً به خاطر روان کاریه ناقص و اشتباه و نامناسب بوده است که در یاتاقان ها انجام شده است.

در نتیجه بهتر است که از روان کننده های باکیفیت استفاده کنید تا یاتاقان شما دچار مشکل نشود و برای نیاز های شما این روات کننده ها پاسخگو باشد.

برای اینکه تولید کننده های آهن و فولاد بتوانند در مورد اهداف خودشان و برنامه ریزی هایی که کردن درست عمل کنند بهتر است که روانکاری قطعات فولادی خودشان را به درستی انجام دهند و تجهیزات خود را به خوبی روغن کاری کند.

چراکه تجهیزات این شرکت ها معمولا در دماهای بالا به خوبی کار نمی کند و باید به خوبی انجام شود تا دستگاه های آنها دچار آسیب و خراش نشود.

برای اینکه طول عمر تجهیزات و ماشین آلات صنعت فولاد افزایش پیدا کند و روغن های مصرفی در این دستگاه کاهش پیدا کند بهتر است که یکسری مهندس های زبده در این کار دستگاه ها را مورد بررسی قرار دهند و تمامی زوایای دستگاه مورد نظر را مورد بررسی و تفحص قرار دهند

’ گریس ها دارای مزیت های بسیار زیادی هستند و و قدرت روانکاوی را بسیار بالا می‌برند که این امر باعث می شود که قطعات شما خراب نشود و یا اگر مشکلی برای آن به وجود بیاید شما خیلی سریع از آن مطلع می شوید.

در این صورت هزینه تعمیرات برای شما بسیار کمتر خواهد شد بزرگترین وضعیت این گریس ها در واقع پاکسازی و جلوگیری از نفوذ هر گونه گرد و خاک می باشد. بزرگترین مزیت گریس جلوگیری از نفوذ آلودگی و گرد و غبار به‌ داخل قطعات صنعتی و افزایش طول عمر آنها است.

این روانکار بهترین گزینه برای روانسازی قطعات و کاسه نمد هایی است که دارای نشتی بسیار زیادی هستند و بدون هیچ گونه نیاز به صرف انرژی اضافی می توانند کار روغن صنعتی و گریس کاری را با نتيجه ای بسیار بهتر و قابل قبول تر و در عین حال کم هزینه تر انجام دهند.

انتخاب بهترین گریس صنایع فولاد

در این بخش می خواهیم در مورد بهترین گریس صعتت فولاد و انتخاب درست آن با شما صحبت کنیم و گریس هایی را به شما معرفی کنیم که در این صنعت کاربرد های بهتری دارند.

از پر مصرف ترین و کاربردی ترین گریس های روانکاری در صنایع فولاد معمولا می توان به گروه‌ های سولفات اشاره کرد سولفونات کلسیم کمپلکس و یا گریس لیتیومی کمپلکس در صنایع به عنوان گریس نسوز نام برده می شود.

ما در این بخش به شما خواهیم گفت که چطور گریس ها معمولاً بیشترین مصرف و کاربرد را در صنایع مختلف دارند گریس ها با محافظت از دستگاه های فولاد در برابر خوردگی و زنگ زدگی این دستگاه را از هر گونه گزندی در امان نگه می دارد. گریس باعث می شود دستگاه ما از هرگونه مشکلی در امان بماند و ظرفیت این دستگاه ها را بسیار بالا می برد و باعث عملکرد هر چه بهتر دستگاه می شود.

برخلاف بقیه گریس ها که تمام این ویژگی هایی را که ما در این بخش گفتیم را ندارند به این گریس هایی که از آنها نام بردیم باعث بهتر شدن این دستگاه ها می شوند. برای انتخاب درست گریس بهتر است که از افراد متخصص که در کار تعمیرات لوازم و وسایل کار خانه ای هستند مشاوره بگیرید تا این مشگل را حل کنید.

قیمت گریس صنایع فولاد

از جمله در دقدقه هایی که معمولا تولید کنندگان دارند قیمت و خرید گریس صنایع فولاد می باشد. که هر چقدر این محصول قیمت بالا یا پایین داشته باشد و خرید آن به چه صورت انجام می شود.

همانطور که می دانید در سال های اخیر به دلیل تحریم های ناجوانمردانه که از سوی آمریکا و دنیا و روی ایران قرار گرفته است. معمولاً قیمت دلار نیز افزایش چشمگیری داشته است و از آنجایی که برخی از مواد های که در آن استفاده می شود وارداتی می باشد قطعاً قیمت این محصول نیز دستخوش تغییراتی شده است و در سال های اخیر افزایش چشمگیری را تجربه کرده است.

اما تولید کنندگان داخلی با تکیه بر توانایی های خود تولید این محصول با کیفیت عالی داشته اند تا قیمت این محصول را تا حدودی پایین بیاورند اما عوامل مختلفی در دست در دست هم می دهد تا این محصول دچار نوسانات قیمتی شود معمولاً قیمت گریس بسته به نوع آن و همچنین درصد خلوص که دارد متفاوت است.

قیمت تمامی محصولات امروزه بر پایه و اساس دلار می باشد و ار دلار افزایش قیمتی را تجربه کند. قطعا این افزایش قیمت بر روی دیگر کالا ها از جمله گریس که یک ماده اساسی و اصلی در صنعت می باشد است. گریس به وسیله تولید کنندگان داخلی تولید و در بازار عرضه می شود و هر گونه کمبودی از لحاظ وجود این محصول را جبران می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *