جدا کننده های روعن

جداکننده روغن گالاکسی

سیستم گالاکسی

سیستم گالاکسی برخلاف سیستم های موجود در بازار مانند API ، CPIو نظایر شان، با سطح اشغال بسیار کم و جمع آوری سریع روغن/ نفت  از سطح گالاکسی و انتقال آن به فضای بسته از انتشار VOC ها تا بیش از 95 درصد جلوگیری می کند.

این سیستم نسبت به شدت حجم پساب ورودی، مقدار روغن/ نفت در پسآب، مقدار آب باران معمولی و یا سیل آسا، بسیار انعطاف پذیر و مقاوم می باشد، که پارامترهای خروجی روغن آزاد همیشه یکسان است.

در همین راستا، یک مزیت دیگر از مزایای این سیستم اینست که نفت یا روغن جدا شده در سیستم گالاگسی از کیفیت بسیار بالای برخوردار می باشد و حاوی حداکثر 3 الی 10 درصد آب است.

مورد مهم دیگر جلوگیری از تشکیل لجن های ویژه نفتی می باشد که بر خلاف سیستم های API , CPI هیچگونه لجن نفتی تشکیل نمی گردد چون زمان ماندی به نفت شناور بر روی آب داده نمی شود.


1 –وقتی نفت/روغن از پساب جداسازی می شود، این امکان که بتوانیم فلزات سنگین، و مواد شیمیائی و مضر برای محیط زیست را از پساب جداسازی کنیم وجود دارد، برای همین منظور در هر مرحله از فرآیند بازیافت کیفیت آب بهتر شده و در صورت در خواست مصرف دوباره از آب ، این موضوع امکانپذیر است.

 2 –برای همین وقتی که مواد آلاینده و نفت، که در صورت هدر رفتن موجب آسیب به محیط زیست خواهد شد از پساب جداسازی کنیم، این امکان هست که آب را برای مصارف دوباره به سیستم برگشت داده و یا در محیط زیست رها سازی کنیم. و مبالغ مربوط به جریمه های محیط زیست را صرف احداث ، توسعه، به روز رسانی، خریداری ماشین آلات و تاسیسات جدید و ایجاد فرصت ها بیشتر بنا به نظر مسلولین محترم شود.

 3 –به دلیل اینکه در سیستم گالکسی نیاز به فیلتر روغن نیست، و هزینه قطعات و تعمیر و نگهداری بسیار کم می باشد و یا به عبارتی می توان گفت که به نوعی رایگان از قطعات است، (maintenance free (با این مزیت کاهش هزینه ها و بالا رفتن راند مان سیستم را شاهد هستیم.

 4 از مزایای دیگر در سیستم گالکسی این است که به دلیل بسته بودن سیستم گالکسی امکان نشر مواد آلاینده و دیگر آلودگی های محیط زیستی در فضای پالایشگاه بسیار پائین آمده و سبب بهره وری و راند مان بهتر در فضای کسب و کار، با کاهش آلاینده ها می شود. لازم بذکر است که منبع اصلی انتشار بنزن و سایر ترکیبات عالی فرار، … AOX, BTEX در پالایشگاه، حوضچه های بازیافت می باشند

 5 -با توجه به اینکه وجود مقدار بیشتر از حد مجاز نفت/روغن در پساب سبب تخریب فرآیندهای بیولوژیکی مانند لجن فعال خواهد شد، در سیستم گالکسی به این دلیل که نفت / روغن موجود در پساب بسیار پائین است از تخریب این فرآیند جلوگیری کرده و هزینه های مربوط در این خصوص را بسیار کاهش می دهد. و سایر بخش های واحد بازیافت می توانند با راندمان بیشتری کار کنند.

این سیستم ها با توجه به ظرفیت و مشخصات صنعت مورد نظر طراحی و ساخته می­شوند. لازم به ذکر است نقطه تمایزسیستم های شرکت آواس در بحث جدا کننده­های ثقلی روغنی/ نفتی (گالاگسی) ارائه نسل جدیدی از این جدا کننده­های کووالس سنز، سه فازی (روغن ، ذرات و آب) است، که بازدهی بسیار بالاتری در جداسازی روغن ها تا مقدار کمتر از 5 میلی گرم در لیتر و ذرات بالای 60 میکرون،  نسبت به جدا کننده­های ثقلی موجود در بازار، مانند API و  CPI دارد. این نوع  جدید از سیستم ها با استفاده از روش فیزیکی، و با عملکرد جریان گردابی و جدا سازی ریز طبق استاندارد کلاس 1 اتحادیه اروپا می باشند، و این سیستم مزیت­هایی از قبیل استفاده نکردن از هیچگونه فیلتر، نیروی الکتریکی  و راندمان بسیار بالا در مقایسه با دیگر سیستم­ها را دارا است و این مزایا سبب شده است ، تا نیاز به کمترین قطعات تعویضی، و تعمیر و نگهداری داشته باشند.

سیستم گالاکسی

سیستم گالاکسی

  -یکی دیگر از مزایای سیستم گالگسی، سری قرار گرفتن سیستم است که این امکان را میدهد که در وضعیت های

   shut down بتواند سریع تر عمل کرده و سبب عدم نیاز به رها سازی مازاد پساب در محیط پیرامونی و حوضچه باران شود، قابل توجه است که، این مشکل بسیار ی از پالایشگاه و بخش های است که با سیستم های قدیمی مانند API کار می کنند.

7-از مزایای سیستم گالکسی عبور جریان یکنواخت، مداوم، سریع و با کیفیت پایدار در تمام فرآیند بازیافت است.

8 –ازدیگر مزایای مهم سیستم گالکسی، فضای کمی است که نسبت به سیستم های دیگر نیاز دارد.

9 -سیستم های آوا س و به ویژه سیستم گالکسی به صورت طراحی شده است که، کار را راحتر و آسانتر و در عین حال امکان ساز گاری با فضا و سیستم های قبلی را دار است.

 10 -کاهش چهار برابری مصرف برق نسبت به . APIضمنا” ما تنها در آفنیتی به انرژی 34 کیلو وات در ساعت نیاز داریم، ولی بدین وسیله قادریم تا در مصرف مواد شیمیائی برای جدا سازی امولسیون ها نیز صرفه جوئی کنیم، 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *