دسته‌بندی نشده

روانکارهای صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان روانکاری آسیاب‌ها، چرخ دنده و کوره‌ها در صنعت سیمان یکی از کاربردهای اصلی است که بروگارولاس تجربه گسترده‌ای را در این ضمینه انباشته است. ما طیف گسترده ای از روان کننده ها را با تکنولوژی بالا توسعه داده ایم: G. Beslux Crown.

با این کار بروگارولاس در تعداد زیادی از شرکت های سیمان در سطح جهانی حضور دارد و به لطف بهره وری بالا در سیستم های روانکاری، تولید خود را بطور مستمر افزایش می دهد. روانکاری در صنعت سیمان چالش های منحصر به فردی را ارائه می دهد. مسئله نوع تجهیزات نیست، بلکه محیطی است که ماشین آلات در آن کار می کنند، که بسته به موقعیت کارخانه می تواند از فصلی به فصل دیگر متفاوت باشد.

این عامل باید هنگام انتخاب و استفاده از روانکارها به دقت در نظر گرفته شود، زیرا روغن ها و گریس هایی که در تجهیزات تقریباً یکسان به خوبی کار می کنند ممکن است در شرایطی که این صنعت اغلب باید با آن مواجه شود، مؤثر نباشد.

برای آشنایی با گریس های خودرو میتوانید این مقاله را دنبال بکنید!

حمل و نقل مواد خام

روانکارهای صنعت سیمان به طور معمول، یک کارخانه سیمان در مجاورت یا بسیار نزدیک یک معدن قرار دارد. مواد خام باید از معدن به کارخانه سیمان و در نهایت به قیف های ذخیره سازی بزرگ منتقل شود. روش حمل و نقل عموماً از طریق نوار نقاله است که رایج ترین انواع آن نوار نقاله است.

حتی اگر مواد خام از منبعی دورتر به کارخانه سیمان وارد شود، همچنان نوار نقاله های متعددی در سراسر کارخانه وجود خواهد داشت.

این نوار نقاله ها معمولاً توسط موتورهای الکتریکی به حرکت در می آیند که برخی از آنها به دلیل قدرت مورد نیاز برای کشیدن تسمه ها بزرگ هستند. انواع بزرگتر دارای نوک سینه های گریس هستند که نیاز به گریس کاری کمی دارند. همچنین در انتهای محرک و غیر محرک و همچنین روی رول‌های کششی در بین بلبرینگ‌های روغنی وجود خواهد داشت.

بسیاری از انواع مختلف گریس با موفقیت در این کاربردها استفاده می شوند. گریس خاص به کار رفته به اندازه دفعات گریس کاری مهم نیست، که می تواند به دور نگه داشتن گرد و غبار از مسابقات و جلوگیری از سرعت سایش سریع کمک کند. از آنجایی که نوار نقاله ها اغلب بیرون هستند و برای هر شرایط آب و هوایی باز هستند، انتخاب گریس مقاوم در برابر آب برای جلوگیری از ورود آب غیر معمول نیست.

برای آشنایی با روانکار های نساجی میتوانید این مقاله را دنبال بکنید!

فرکانس گریس زدن

روانکارهای صنعت سیمان در این کاربردها، به دلیل فواصل بین یاتاقان ها و ارتفاعی که در بالای سطح زمین قرار دارند، روغن کاری به ندرت به اندازه کافی انجام می شود. کمبود نیروی کار می تواند به این مشکل بیفزاید.

استفاده از سیستم‌های گریس‌کاری که در آن یک مخزن در مرکز قرار دارد، نقاط متعددی را از طریق لوله‌کشی تغذیه می‌کند. با این حال، مسیر لوله می تواند به طور بالقوه بسیار طولانی باشد و به تعدادی از این نوع سیستم ها نیاز دارد.

جایگزین دیگر یک روان کننده گریس تک نقطه ای است که مستقیماً به هر یاتاقان متصل می شود. این روان کننده ها را می توان به گونه ای تنظیم کرد که چربی را در مدت زمان متغیری به تناسب کاربرد و اندازه بلبرینگ خارج کند.

آنها همچنین می توانند میزان کار مورد نیاز برای گریس کاری جداگانه یاتاقان ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند و همچنین با اعمال فشار مداوم بر یاتاقان به کاهش نفوذ آلاینده ها کمک کنند.

البته، کل هزینه استفاده از این نوع روان کننده ها در سرتاسر کارخانه باید با میزان نیروی کار سنجیده شود. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که این سیستم ها باید در یک برنامه منظم بازرسی شوند تا از درست کارکردن آنها اطمینان حاصل شود. هیچ سیستم روانکاری خودکار نباید با رویکرد “تنظیم و فراموش” اجرا شود. قابل توجهی پول را برای جلوگیری از توقف برنامه ریزی نشده و هزینه های تولید از دست رفته صرفه جویی کند.

برای آشنایی با روانکار های صنعت فولاد میتوانید این مقاله را دنبال بکنید!

گیربکس های روغن کاری

روانکارهای صنعت سیمان نوار نقاله ها معمولاً توسط انواع مختلفی از گیربکس های کاهش دهنده، از جمله گیربکس های حلزونی، هدایت می شوند تا به موتور الکتریکی اجازه دهند در مجاورت نوار نقاله قرار گیرد و بیش از حد بیرون نیاید. در این موارد می توان از روغن ساده با ویسکوزیته مناسب استفاده کرد. روان کننده لزوماً نیازی به داشتن خواص فشار شدید ندارد.

گیربکس ها و یاتاقان ها نیز در سنگ شکن های متعدد در بخش تغذیه معدن یافت می شوند. این قطعات باید از نظر گرد و غبار با مشکلات مشابه نوار نقاله مقابله کنند. معمولاً در اینجا از سیستم‌های گریس‌کاری متمرکز استفاده می‌شود، زیرا یاتاقان‌ها در نزدیکی یکدیگر قرار گرفته‌اند و این اطمینان را می‌دهد که لوله‌ها خیلی طولانی نیستند و مخزن چربی می‌تواند به راحتی در داخل قرار گیرد.

این گیربکس ها عموماً بزرگ هستند و ظرفیت روغن قابل توجهی دارند. دندانه‌های چرخ دنده اغلب بارگذاری شوک بالایی را تجربه می‌کنند، بنابراین روغن دنده با فشار شدید اغلب به همین دلیل استفاده می‌شود.

گیربکس های سنگ شکن از تجزیه و تحلیل منظم روغن و نظارت بر وضعیت بهره می برند. نمونه کوچک روغن مورد نیاز بر سطح کلی روغن تأثیر نمی گذارد، و اطلاعات به دست آمده از تجزیه و تحلیل بعدی می تواند مقدار قابل توجهی پول را برای جلوگیری از توقف برنامه ریزی نشده و هزینه های تولید از دست رفته صرفه جویی کند.

دنده های باز

روانکارهای صنعت سیمان انواع مختلفی از چرخ دنده های باز مرتبط با کارخانه های سیمان، به همراه روان کننده ها و روش های مختلف کاربرد وجود دارد. نیاز اصلی برای این چرخ دنده های باز این است که روان کننده بتواند در کل چرخش چرخ دنده محرک بچسبد تا محافظت لازم را ارائه دهد.

این نیاز به روغن کاری زمانی رخ می دهد که پینیون محرک جفت می شود. بنابراین، بهترین روان کننده ها برای این کاربردها درست قبل از پینیون و دنده رانده روی دندان ها اسپری می شوند. الگوی اسپری برای پوشش کافی دندان های جفت گیری ضروری است.

معمولاً به دلیل مقدار مورد نیاز، روان کننده مستقیماً از بشکه پاشیده می شود. روان کننده همچنین ممکن است به درجه خاصی از مقاومت حرارتی نیاز داشته باشد و نباید ذوب شود.

هم از گریس ها و هم روغن های غلیظ با افزودنی های چسبنده می توان استفاده کرد، به شرطی که بتوان آنها را اسپری کرد. آنها همچنین باید توانایی حمل بار مناسب را برای مقاومت در برابر بارهای بالقوه بالایی که تجربه خواهند کرد، داشته باشند. گریس های معمولی مناسب نیستند، زیرا این ویژگی ها را ندارند. حتماً دندان‌های دنده را هر از چند گاهی بررسی کنید تا سایش ناهموار را بررسی کنید، که می‌تواند نشان‌دهنده پوشش ناکارآمد روان‌کننده باشد.

کوره های دوار

روانکارهای صنعت سیمان کوره های دوار به دلیل چرخش آهسته، بارهای زیاد و انتقال حرارتی حرارت فرآیند، چالش های روانکاری خاص خود را برای یاتاقان ها و گیربکس ها دارند. معمول است که روغن گیربکس در یک سیستم گردش خون استفاده شود که از سیستم های انتقال حرارت و فیلتراسیون استفاده می کند. روغن اغلب مصنوعی است، اما اگر سرعت جریان کافی باشد و سیستم انتقال حرارت کارآمد باشد، این همیشه ضروری نیست.

خواص اصطکاکی ذاتی انواع خاصی از روان کننده های مصنوعی، مانند شاخص ویسکوزیته بالا، ممکن است سودمند باشد. با این حال، انتخاب یک گریس مصنوعی به احتمال زیاد مهمتر از انتخاب روغن مصنوعی برای گیربکس خواهد بود، زیرا بلبرینگ های روغن کاری شده اثرات خنک کنندگی یکسانی را ایجاد نمی کنند.

در اکثر کارخانه های سیمان، نوار نقاله های کند حرکت که گاهی اوقات نوار نقاله کلینکر نامیده می شوند، مواد را مستقیماً از کوره ها حمل می کنند. این نوار نقاله ها معمولاً از فلز ساخته می شوند و از یک سری سطل تشکیل شده اند که به هم متصل شده اند. آنها اغلب توسط چرخ هایی روی ریل های راهنما با یک نوک گریس در مرکز حمل می شوند. به دلیل شرایط نامطلوب عملکرد، یعنی گرد و غبار و گرم بودن، نیاز به گریس کاری مکرر دارند.

سیستم های روغن کاری متمرکز به دلیل حرکت مداوم چرخ ها در این نوع کاربردها کارایی ندارند. باید سیستمی نصب شود که با سطل‌ها برای مسافت کوتاهی حرکت کند و پروب‌های گریس‌کننده به‌طور خودکار به داخل گریس نیپل پرتاب می‌شوند. این نوع سیستم اتوماتیک به خوبی کار می کند، اما به دلیل قطعات متحرک زیاد و سنسورهای مرتبط باید به طور منظم بررسی شود.

کارخانه های سیمان بزرگ اغلب دارای ذخیره روان کننده محدودی هستند تا کاربرد روان کننده را تا حد امکان ساده نگه دارند. در حالی که این رویکرد می تواند تا حدودی موثر باشد، روان کننده های تخصصی باید در کاربردهای خاصی در نظر گرفته شوند. افزایش هزینه اولیه آنها می تواند منجر به صرفه جویی بیشتر در دراز مدت در نتیجه طول عمر تجهیزات و کاهش زمان خرابی شود. همچنین باید به استفاده از روان کننده های دنده مصنوعی در درایوهای دنده ای بزرگتر توجه شود، زیرا صرفه جویی در انرژی بالقوه آنها می تواند قابل توجه باشد.

اگرچه هر کارخانه سیمان متفاوت عمل می‌کند و استراتژی‌های روان‌کاری، اولویت‌ها، مشکلات تاریخی، الزامات تعمیر و نگهداری، ساختار مدیریتی و نیروی کار موجود خود را دارد، اما راه‌حل‌های بهینه را می‌توان در مورد روان‌کننده‌های انتخاب شده، تجهیزات مورد استفاده برای اعمال آن روانکارها و رژیم نگهداری شناسایی کرد. .

سپس همه این عناصر را می توان با آنها ترکیب کرد

ویژگی های گریس صنایع سیمان آلومینیوم کمپلکس مخصوص روانکاری دنده باز
مقاومت عالی تحت فشار بسیار بالا و بار های مکانیکی گریس آلومینیوم کمپلکس
پمپ پذیری عالی گریس آلومینیوم کمپلکس
قدرت روانکاری بسیار بالا گریس آلومینیوم کمپلکس
ضد سایش و خوردگی گریس آلومینیوم کمپلکس
مقاوم در برابر آب و شستشو گریس آلومینیوم کمپلکس
مقاومت حرارتی بالا تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد گریس آلومینیوم کمپلکس
چسبندگی بسیار خوب به سطوح فلزی گریس آلومینیوم کمپلکس

گریس دنده باز مورد استفاده در صنعت سیمان از نوع آلومینیوم کمپلکس می باشند. گریس آلومینیوم کمپلکس نوعی روانکار مخصوص روانکاری صنعت سیمان طراحی شده است. این محصول جهت روانکاری چرخ دنده های باز صنایع سیمان تحت فشار، دمای بالا و دور چرخش پایین مورد استفاده قرار می گیرد. قدرت روانکاری بی نظیر، قابلیت اسپری شدن، مقاومت حرارتی بالا و مقاومت عالی در برابر آب، از جمله خواص این گریس می باشد. همچنین گریس های آلومینیوم کمپلکس مخصوص روانکاری صنعت سیمان، قابلیت کارکرد در محدوده دمایی تا۱۹۰ درجه سانتی گراد را دارا می باشد.

گریس های مخصوص صنعت سیمان (گریس دنده باز) تولیدی توسط شرکت بروگارولاس اسپانیا دارای تاییدیه های شرکت های معتبر در صنعت سیمان از جمله Krupp Polysius، F.L Smidth، Humboldt، METSO OUTOTEC  و REEL می باشد.

کاربرد گریس آلومینیوم کمپلکس

این محصول جهت روانکاری دنده های باز صنایع سیمان (Open gear grease) طراحی و تولید شده است. از دیگر کاربرد های این محصول می توان به روانکاری موارد زیر اشاره کرد: روانکاری انواع چرخ دنده های باز تحت فشار و دمای بالا تا ۱۹۰ درجه سانتی گراد روانکاری دنده های باز سنگین کوره های دوار خشک کن ها، آسیاب های توپی، ابزار های حفاری، زنجیر و کابل های بزرگ

توضیحات گریس صنایع سیمان آلومینیوم کمپلکس

 این محصول بر پایه صابون کمپلکس آلومینیوم و مرغوب ترین روغن های معدنی طراحی و تولید شده است. صابون کمپلکس پایه آلومینیوم پایداری مکانیکی عالی و مقاومت حرارتی بسیار بالایی را به این محصول می دهد. همچنین، موجب مقاومت بسیار بالای پریس صنعت سیمان آلومینیوم کمپلکس در برابر آب می شود. روغن های معدنی مرغوب ویسکوزیته بالا در این گریس قابلیت اسپری شدن آسان را به این محصول می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *