گریس یا روغنهای صنایع

گریس های صنایع غذایی

گریس های صنایع غذایی

گریس های صنایع غذایی در زمینه حفظ سلامتی جان انسان ها بسیار مهم میباشند که برای قطعات و دستگاه ها غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می گیرند و تولید این نوع از روانکارهای صنعتی بر اساس استانداردهای لازم بوده که آنها را در چند دسته طبقه بندی می کنند.

بر اساس این طبقه‌بندی‌ها تضمینی برای مصرف کنندگان بوده که می‌توانند نسبت به ایمنی و سلامت آن اطمینان خاطر داشته باشد. در دسته بندی اول روغن های صنعتی قرار دارند که در بخش های فرآوری صنایع غذایی و همچنین در جاهایی که مواد غذایی با روانکار صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند به کار می روند.

بعد از دسته بندی دوم برای استفاده در دستگاه هایی با مواد غذایی بوده که به طور مستقیم با مواد خوراکی سر و کار ندارند. دسته بندی سوم برای گریز های می باشد که برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در انواع چرخ های دستی و سایر تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرند به گونه‌ای که با بخشی از دستگاه که با مواد غذایی در تماس می باشد مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور گریس های صنایع غذایی از اهمیت بالایی برخوردار می باشند.

در مراحل تولید بعضی از مواد غذایی مانند آرد ذرت و گندم که اقبال زیادی تولید می شود می‌توانند مشکلات زیادی را برای گریس ها به وجود آورند در نتیجه در بسیاری از موارد همه این عوامل باعث آلودگی شدید گریس های صنایع غذایی می شوند.

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام…

گریس های خودرو

2312520

گریس صنایع غذایی چیست ؟

شاید برای شما این سوال به وجود بیاید که گریس صنایع غذایی چیست به همه منظور ما در اینجا به صورت مختصر به توضیح آن می پردازیم. دستگاه های صنایع غذایی و سایر دستگاه ها برای کار کرده روان تر و جلوگیری از خوردگی و سایش حتماً نیاز به گریس دارند به همین دلیل انتخاب گریس مناسب برای تولید کنندگان مواد غذایی بسیار مهم بوده تا بتواند سلامت مصرف کنندگان را حفظ نمایند.

گریس های مخصوص صنایع غذایی تا حدودی توانستن این مشکلات را حل نمایند و با توجه به ضد آب بودن و فاقد هرگونه مواد سمی و فلزات سنگین یکی از مطمئن ترین ویروس ها می باشند که در صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

به دلیل کاربرد های مختلف تجهیزات در صنایع غذایی و دارویی استفاده از چیزهایی که در مقابل کاهش کیفیت ناشی از تماس با مواد غذای شیمیایی و آب مقاومت داشته باشند که یک مسئله بسیار مهم می باشد همچنین این روغن ها باید مطابق با مقررات سلامت و ایمنی مواد غذایی بوده که فاقد هرگونه رنگ و دیگر عوامل خواهند بود.

این نوع گریس ها از مشتقات نفتی و صابونی و همچنین یک پرکننده به صورت جامد یا نیمه جامد تشکیل شده اند که بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده اند. به طور کلی این رو گریس ها به دلیل خاصیت و ویژگی های خاصی که دارند از آنها در صنایع غذایی استفاده می کنند و شما برای تهیه آن می توانید از روش های مختلف استفاده نمایید که هم به صورت حضوری و هم راجع به سایت های معتبر می باشد.

روانکار های صنعت فولاد

روانکاری مناسب زیرساخت های مختلف صنعت فولاد از اهمیت حیاتی برخوردار است. نه تنها تأثیر …

روانکاری صنعت فولاد

مواد سازنده گریس صنایع غذایی

مواد سازنده گریس مواد خوراکی از ادغام چند درصد روغن پایه، غلیظ کننده و افزودنی می باشد که مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن همگی باید درجه یک و خلوص بالایی داشته باشد و همچنین هیچ گونه ناخالصی در آن نباشد. هر کدام از این مواد ها با درصد مشخص درگریس ها به کار رفته اند به همین منظور وجود هر کدام از آن‌ها بسیار ضروری و مهم میباشند زیرا عملکرد را بالا خواهند برد.

استفاده نمودن از هر کدام از این مواد اولیه می‌تواند موجب شود که در دمای بالا به صورت یکپارچه و پایدار محصول تولید شود در نتیجه افزایش دما هیچگونه خللی در روند کار ایجاد نخواهد نمود. مواد پرکننده ها استفاده می شوند با چسبیدن به قطعات عملکرد مناسبی را از خود ارائه می دهند همچنین ترکیبات دیگر مانند روان ساز ها و استفاده از روغن و غلیظ کننده ها نیز باعث بهبود عملکرد نیز خواهند شد.

از دیگر مواد سازنده درتولید این نوع گریس ها هیدروکربن ها هستند که از مواد اولیه بسیار مهم می باشند. به طور کلی اجزای اصلی تشکیل دهنده گریسها و یا روغن های پایه ضخیم کننده هاو انواع افزودنی ها و گرانرویدها هستند که با ایفا کردن چندین نقش موجب کیفیت مطلوب گریس ها می شوند که برخی از آنها نیز مانع از زنگ و اکسید شدن می شوند.

روانکار های صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان روانکاری آسیاب‌ها، چرخ دنده و کوره‌ها در صنعت سیمان یکی از کاربردهای…

روانکارهای صنعت سیمان

روغن های پایه گریس صنایع غذایی

روغن پایه گریس غذایی با استفاده از روغن وایت و روغن های سنتزی و در برخی از موارد نیز روغن های گیاهی می باشند. روغن های وای که از تصویر روغن های معدنی به وجود می آیند که بدون رنگ و مزه هستند که از شاخصه های بارز آن ها می باشد. این روغن ها به دلیل خروس بسیار بالایی که دارند در صنایع پزشکی و دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد .
نکته قابل توجه این میباشد که این نوع گریس ها با استفاده از روغن های معدنی معمولی تولید شده‌اند در نتیجه برای استفاده در صنایع غذایی زیاد مناسب نمی باشند همچنین به دلیل پایین بودن درصد خلوص آنها احتمال وجود مواد مضر نیز در آنها وجود دارد.

روغن های سنتزی که روغن های پلی اولفین استر و سیلیکون هستند این روغن ها به دلیل سنتزی بودن درصد خلوص بسیار بالایی دارند که تحت حرارت بالا ها در دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد. روغن های سیلیکون برای تولید گریس های سیلیکونی و برای روانکاری قطعات پلاستیکی و همچنین برای آب بندی شیرآلات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر روغن های پایه روغن پارافینیک میباشند که در بیشتر روانکاری ها در ماشین آلات مورد استفاده قرار می گیرند که از ترکیبات هیدروژن و کربن تشکیل شده اند. از دیگر روغن های پایه روغن های سینتتیک و یا روغن هایی مانند سویا و ذرت می باشند که روغن های پایه سینتتیک روغن های معدنی سفید هستند.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

غلیظ کننده ها گریس صنایع غذایی

غلیظ کننده گریس خوراکی بسیار متنوع می باشند که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند اما تنها تعداد کمی از آنها مجاز می باشند که مورد استفاده قرار بگیرند.

بیشتر گریس های چند منظوره در صنایع غذایی بر پایه غلیظ کننده صابون آلومینیوم کمپلکس و استارات کلسیم تولید شده کیفیت گریزهای پایه صابون آلومینیوم کمپلکس بهتر بوده در نتیجه عمر بالاتری نیز خواهد داشت.

غلیظ کننده های پایه لیتیوم و لیتیوم کمپلکس که برای تولید گریس خوراکی استفاده می شوند زیاد مناسب نمی باشند زیرا برای سلامتی بدن بسیار مضر خواهند بود.

حداکثر دمای عملکرد پایه صابون آلومینیوم ۱۵۰ درجه سانتیگراد بوده در حالی که عملکرد گریس پایه استارت کلسیم ۱۱۰ درجه سانتیگراد می باشد. انواع گریس ها بر اساس غلیظ کننده ها طبقه بندی می شوند که معروفترین آنها صابون های فلزی می باشند. غلیظ کننده های صابونی خود به سه دسته مواد چرب، مواد اسیدی و قلیایی تقسیم می شوند.

غلیظ کننده های معدنی مانند خاک رس و سیلیس از پلاک تشکیل شده اند که مایعات را با سطح وسیع غلیظ می کنند و این محصولات کریس های بسیار نرم نیز تولید می کنند که عملکرد بسیار خوبی را دارند.

انواع گریس صنایع غذایی

با توجه به پیشرفت روز افزون امروز شما در بازار شاهده انواع گریس غذایی می باشید که از جمله آنها گریس های پایه لیتیوم و یا گریس های لیتیوم کمپلکس، گریس های آلومینیوم کمپلکس، کلسیم سولفات باریوم کمپلیکس، گریس پلی اوره و بسیاری از گریس های دیگر می باشید که هر کدام دارای مزیت و خواص بسیار زیاد می باشند.

گریس پایه کلسیم از اولین گریس های عرضه شده در صنعت می باشند که به صورت سرد تولید می شوند امروزه گریس های اولیه جای خود را به گریس های کلسیم کمپلکس داده‌اند و این نوع گریس ها به دلیل دارا بودن قیمت مناسب و ضد آب بودن جزو پرطرفدارترین به شمار می آیند.

گریس سدیم نوع دیگری از مریض بوده که می باشد ولی بعد از گریس های کلسیم وارد بازار شده‌اند و این نوع گریس ها نیز قیمت مناسبی دارند که با کیفیت روانکاری در آنها بسیار خوب میباشد.

گریس لیتیوم یک نوع دیگری از گریس می باشد که ویژگی های خاصی از جمله محدوده دمایی خوب و مقاوم در برابر شسته شدن با آب را داشته در نتیجه آن را برای هر کاری مناسب نموده است به همین منظور یک گریس بسیار پرکاربرد به شمار می آید.

گریس آلومینیوم که از بهترین و با کیفیت ترین گریس ها می باشد که نسبت به سایر گریس ها گران قیمت تر بوده ولی عملکرد عالی برای کار در دمای بالا را دارد. گریس های پلی اوره بر خلاف های دیگر پایه غیرفلزی داشته در نتیجه جزو گیریس های باکیفیت چند منظوره به شمار می آید و علت آن داشتن صابون های غیر فلزی می باشد که از خواص ویژه آن خواهد بود.

ویژگی های گریس صنایع غذایی

گریس مواد غذایی دارای ویژگی های خاص منحصر به فرد می باشند که آن را نسبت به سایر محصولات بسیار متمایز نموده اند در نتیجه شما با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید که بسیار مناسب و با کیفیت را خریداری نموده که بتوانید طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

یکی از ویژگیهای گریس صنایع غذایی روانکاری بسیار خوب آن میباشد که این عمل مانع از فرسایش و خوردگی قطعات می باشد در نتیجه طول عمر محصول نیز بالاتر خواهد رفته و همچنین اصطحکاک مناسب را نیز به وجود خواهد آورد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به انتقال توان و از بین بردن گرما و حرارت اشاره نمود که مانع از داغ شدن قطعات شده در نتیجه مانع از سوختگی و خراب شدن تمام قطعات خواهند شد.

یکی از ویژگی های بارز این نوع گریس ها بدون هیچ گونه بو و طعم آن بوده همچنین هیچگونه واکنشی در برابر سایر مواد شیمیایی نشان می دهند. عالی بودن از هرگونه ماده ناسالم از ویژگی های خاص این محصول می باشد زیرا مانع از ایجاد بیماری های سرطان در انسانها و سایر بیماری ها خواهد شد.

از ویژگی‌های بسیار خوب این محصول می باشد که تحت فشار قطعات سنگین و حرارت های مختلف به هیچ عنوان کارایی خود را از دست نمی دهد به همین منظور تحت هر شرایطی کارایی خود را دارا می باشد. در ترکیبات این محصول به هیچ عنوان از فلزات سنگین استفاده نکرده‌اند در نتیجه در این زمینه شما می توانید اطمینان خاطر داشته باشید.

روش انتخاب گریس مناسب صنایع غذایی

بهترین گریس مواد غذایی طبق استاندارد باید از غلیظ کننده ها روغن ها و افزودنی های کاملاً بی خطر تهیه شده باشد همچنین روانکاری بسیار خوبی نیز داشته باشد. روش انتخاب گریس مناسب صنایع غذایی به این گونه میباشد که ابتدا شما باید به نشان استاندارد آن بسیار دقت نمایید زیرا دارابودن این نشان سلامت محصول را تضمین می نماید در نتیجه حتما هنگام خرید به این موضوع بسیار توجه نمایید.

هنگام انتخاب به تاریخ تولید و انقضای آن نیز توجه به یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود همچنین این نوع غلظت نیز بسیار مهم بوده که نشان دهنده کیفیت محصول می باشد. مواد به کار رفته در گریس ها باید جز بهترین ها باشند زیرا اگر بی کیفیت باشند برای سلامت بدن بسیار مضر خواهند بود به همین منظور از ترکیبات موجود در گریس ها نیز هنگام انتخاب بسیار ضروری می باشد.

هنگام انتخاب این نوع گریس ها حتما به رنگ آن نیز توجه کنید که هرچقدر شفاف تر و روشن تر باشد قطعاً کیفیت آن نیز بهتر بوده زیرا کدر بودن آن نشان دهنده بی کیفیت بودنمحصول می باشد که به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید.

نکته مهم در انتخاب گریس صنعتی خوراکی این بوده که روانکاری آن باید به گونه‌ای باشد که عملکرد مناسبی را از خود نشان دهد همچنین ایجاد آب بندی و سازگاری با واشر های پلاستیکی و دیگر قطعات آب بندی شده ،محافظت در برابر خوردگی و سایش ، مانع در برابر اصطکاک و خیلی از موارد دیگر از خواص این محصول می باشند.

گریس های صنعتی از ورودبخار و مواد شیمیایی به مواد غذایی تولید شده جلوگیری می نمایند و در برابر فساد مقاومتی نموده و قابلیت انحلال قند های مختلف را نیز دارا می باشد.در انتخاب گریس خوراکی مناسب باید به نکات خاص و حساس بسیار توجه کرد و هم نسبت به تعویض به موقع روغن دستگاه‌ها نیز اقدامات لازم را انجام داد به گونه ای که برای خرید گریس خوراکی هایی نباید از هر مرکز خرید آن را تهیه نمود زیرا در صورت هرگونه مشکل در روانکاری صنعتی ممکن است خسارت های جبران ناپذیری به اعتبار صنایع غذایی شما وارد شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *