دسته‌بندی نشده

‌ویژگی های گریس نساجی

‌ویژگی های گریس نساجی

از مهمترین ‌ویژگی های گریس نساجی این است که غلظت بسیار زیادی دارند. این نوع روغن ها برای روانکاری بسیار اهمیت دارند و در بیشتر سیستم هایی که در آنها تسمه به کار رفته باشد حتماً از آن استفاده خواهند کرد.

از ویژگی های مهم دیگری که گریس های نساجی دارای آن هستند این است که بر روی دستگاه هایی که به صورت مستقیم با دمای بالا کار می کنند زده می شوند که با استفاده از این روغن دمای دستگاه ها گرفته شود، یعنی نمی گذارد دما از آن حدی که باید باشد، بالاتر برود که معمولاً دستگاه های کارخانه اینگ ونه هستند که بر روی موتورهای آنها از روغن های گریس نساجی استفاده می شود.

در واقع دستگاه هایی که بر روی آنها موتور های مختلفی نصب شده اند، نیاز به روغن کاری دارند و همینطور چرخ دنده های همه دستگاه ها حتما باید روانکاری شوند تا بتوانند با سرعتی که لازم است بچرخند و در صورتی که روانکاری نشوند نمی‌توانند نیرو را به سرعت به تسمه تایم ها برسانند.

روانکار های صنعت فولاد

روانکاری مناسب زیرساخت های مختلف صنعت فولاد از اهمیت حیاتی برخوردار است. نه تنها تأثیر …

روانکاری صنعت فولاد

گریس نساجی چیست ؟

‌ویژگی های گریس نساجی گریس های نساجی از جمله پرکاربردترین روغن هایی هستند که به عنوان بهترین روان کننده استفاده می شوند. اما قبل از اینکه با ‌ویژگی های گریس نساجی آشنا بشویم، باید بدانیم که گریس نساجی چیست .

گریس نساجی در واقع ترکیبی از چند روغن پایه است و همانطور که میدانید یک محصول جامد و نیمه مایع است که یک مایع غلیظ کننده دارد و وجود همین مایع غلیظ کننده، از ویژگی‌های اصلی گریس های نساجی محسوب می شود.

اما نکته ای که ما باید به آن بسیار توجه کنیم این است که گریس ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند و آنها نیز روغنهای خاصی هستند که ویژگی های خاصی نیز به گریس ها م یدهند. از دیگر مواردی که در این روغن ها حتماً استفاده می شود، ضخیم کننده ها هستند که از دو نوع تشکیل شده اند، پایه صابونی یعنی ساختار شیمیایی مشابه صابون و همینطور پایه های غیر صابونی که مطابق با کاربرد گریس در آن استفاده می شوند.

روانکار های صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان روانکاری آسیاب‌ها، چرخ دنده و کوره‌ها در صنعت سیمان یکی از کاربردهای…

روانکارهای صنعت سیمان

روغن پایه گریس نساجی

‌ویژگی های گریس نساجی همانطور که می دانید روغن پایه گریس نساجی از ترکیب چندین روغن پایه و دیگر روغن ها به دست آمده است که هر کدام از آنها یک خاصیت را به گریس نساجی می دهند. چیزی که برای ما بسیار اهمیت دارد این است که در گریسی که ما می‌خواهیم از آن استفاده کنیم، از کدام روغن های پایه استفاده شده است .

در این مطلب می‌خواهیم به جزئیات بیشتر روغن پایه گریس نساجی بپردازیم. همانطور که از نام این روغن مشخص است، در صنایع نساجی بسیار مورد توجه واقع می شود و برای روانکاری دستگاه های نساجی بیشتر مورد استفاده واقع می شود.

نکته‌ای که در مورد روغن های پایه گریس نساجی مورد توجه است این است که روغن ها از مواد نفت خام گرفته می‌شوند و انواع مختلفی دارند که می‌توان به روغن های پایه معدنی و روغن های پایه شیمیایی اشاره کرد که حدود ۹۵ درصد از روغن های گریس نساجی بر روی همین روغن‌های پایه ساخته می شوند.

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام…

گریس های خودرو

انواع گریس نساجی چیست ؟

‌ویژگی های گریس نساجی گریس های نساجی انواع مختلفی دارند و هر کدام کاربردهای مختلفی را نیز دارند و انواع این نوع روغن ها در دستگاه‌های مختلف بر اساس نوع کاری که انجام می‌دهند، متفاوت است، اما چیزی که ما می‌خواهیم در این متن به آن بپردازیم و در مورد آن اطلاعات مختلفی را به خوانندگان عزیز بدهیم، این است که انواع گریس نساجی چیست.

از جمله کریس نساجی می توان به گریس های معدنی اشاره کرد که از این گریس برای بهره وری بالای دستگاه استفاده می‌کنند، یعنی دستگاه هایی که دچار مشکل می شوند و نیاز به تقویت دارند، از روغن های نساجی معدنی برای تقویت کردن دستگاه نساجی استفاده می کنند.

از دیگر انواع گریس نساجی، گریس نساجی صنعتی می باشد که علاوه بر اینکه برای روانکاری دستگاه‌های مختلف نساجی استفاده می شود، در کارخانه‌های صنعتی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کار اصلی این روغن‌ها، روان کنندگی می باشد.

از دیگر گریس هایی که بسیار کاربرد دارد، گریس های نسوز skF می باشند. استفاده از این گریس ها باعث می شوند که عمر دستگاه به صورت باور نکردنی افزایش پیدا کند و به همین خاطر علاوه بر دستگاه های نساجی، دستگاه‌های دیگر صنعتی دیگر از این گریس ها استفاده می کنند.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

کاربرد های گریس نساجی

از جمله ‌ویژگی های گریس نساجی می توانیم به استفاده آنها در ماشین های ریسندگی اشاره کنیم که وظیفه آنها در ماشین های ریسندگی، حفاظت در برابر خوردگی های یاتاقان ها و توربین‌ های در حال چرخش و اسکینر ها می باشد .

از دیگر کارایی های گریس نساجی می توانیم به استفاده کردن آنها در ماشین های بافندگی اشاره کنیم که تقریباً مهمترین و اصلی ترین کاربرد می باشد و باعث می شود بین عملیات تعمیر و نگهداری مدت زمان طولانی‌تری اتفاق بیفتد و همینطور باعث می شود که ماشین های بافندگی با سرعت بیشتری شروع به کار کنند و در مدت زمان کمتری بیشترین کار را انجام بدهند.

مزایای روانکاوی در نساجی

‌ویژگی های گریس نساجی استفاده از روانکاوی در نساجی می تواند مزایای بسیار زیادی را برای ما داشته باشد .  روغن هایی که در دستگاه‌های مختلف استفاده می‌شوند، ناسازگاری بسیار بالایی را دارند و مزیتی که روغن گریس نساجی با دیگر گزینه ها دارد این است که سازگاری با هر دستگاه طبق دستورالعمل خود دارد و اینکه در هر دستگاهی مطابق با کاربرد هر دستگاه استفاده می شود و گریس های نساجی به گونه‌ای هستند که باعث می‌شوند که دستگاه‌ها سالیانه بسیار زیادی مورد استفاده قرار بگیرند.

از دیگر مزایای روانکاوی در نساجی می‌توانیم به این اشاره کنیم که روغن های نساجی چون از غلظت مناسبی برخوردار هستند می توانند از بالا رفتن دمای دستگاه نساجی جلوگیری کنند و همینطور باعث می شوند که در برابر خوردگی، دستگاه های نساجی بسیار مقاوم شوند.

ویژگی های بهترین گریس نساجی

از مهم ترین ‌ویژگی های گریس نساجی، این است که از غلظت مناسبی برخوردار باشند، یعنی اگر غلظت این نوع روغن ها از حد مشخص شده بیشتر یا کمتر باشد، به صورت مناسب نمی توانند کمکی به ما کنند و استفاده از این روغن ها می تواند آسیب های بسیار جدی به دستگاه‌ ما وارد کند، پس نکته ای که بسیار باید در خرید گریس نساجی به آن توجه کرد این است که غلظت مناسبی داشته باشد و بهترین روغن نساجی روغنی است که غلظت آن به اندازه باشد.

از دیگر ویژگی‌های گریس های نساجی این است که حتماً باید بر روی آنها بارکد فروش باشد. این بارکد ها در واقع برای گریس های نساجی مانند شناسنامه واقع شده است که وقتی با تلفن همراه آن را اسکن کنیم تمامی ویژگی‌های گریس های نساجی مشخص خواهد شد که آیا این نوع گریس نساجی از شرکت معتبری ساخته شده است یا خیر.

شرکت های تولیدی معتبر برای محصولات خود ضمانت های بسیار خوبی قرار می‌دهند که در صورتی که ما این نوع گریس ها را خریداری کردیم و به کار ما نیامد، می توانیم به شرکت تولیدی آن رفته و به تعویض آن اقدام کنیم.

بهترین گریس نساجی، گریسی است که در آن از هر دو ترکیب صابونی فلزی و غیرفلزی استفاده شده باشد، در این صورت یک ترکیب بسیار جالب برای ما به وجود خواهد آورد.

معروفترین برند های گریس نساجی

قیمت گریس های نساجی به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله این عوامل می توانیم به برندی که این روغن را تولید می‌کند اشاره کنیم، برای مثال قیمت گریس های نساجی که از یک برند معروف تولید می شوند با قیمت گریس هایی که در یک شرکت تولیدی متوسط تولید می‌شوند، متفاوت است.

امروزه در کشور ما بیشتر شرکت های تولید گریس نساجی از معروف ترین برندهای تولید این نوع روغن می باشند که محصولات خود را به کشورهای همسایه صادر می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *