دسته‌بندی نشده

کاربرد های مختلف گریس های نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی گریس های نساجی از جمله روغن های روان کننده هستند که به شکل جامد و نیمه جامد استفاده می‌شوند و این روغن‌ها در تمامی وسیله هایی که در آن تسمه به کار رفته باشد، استفاده می شوند. گریس های نساجی کاربردهای مختلفی دارند و از کاربرد های مختلف گریس های نساجی این است که از آنها در کارخانه های بسیار بزرگ استفاده می‌شود .

شرکت ها و کارخانجات برای افزایش سرعت دستگاه های خود از این روغن بر روی تسمه دستگاه می ریزند تا دستگاه به صورت سریعتر کار خود را انجام دهد.

روانکار های صنعت فولاد

روانکاری مناسب زیرساخت های مختلف صنعت فولاد از اهمیت حیاتی برخوردار است. نه تنها تأثیر …

روانکاری صنعت فولاد

گریس نساجی چیست ؟

کاربرد های مختلف گریس های نساجی همانطور که در متن بالا گفته شد گریس های نساجی از جمله پرکاربردترین روغن هایی هستند که به عنوان بهترین روان کننده استفاده می شوند. اما قبل از اینکه با کاربردهای مختلف آن آشنا شویم باید بدانیم که گریس نساجی چیست.

گریس نساجی در واقع ترکیبی از چند روغن پایه است و همانطور که می دانید یک محصول جامد و نیمه مایع است که یک مایع غلیظ کننده دارد و وجود همین مایع غلیظ کننده از ویژگی‌های اصلی گریس های نساجی محسوب می شود. اما نکته ای که ما باید به آن بسیار توجه کنیم این است که گریس ها از سه جزء اصلی تشکیل شده اند.

از دیگر مواردی که در این روغن ها استفاده می شود ضخیم کننده ها هستند که از دو نوع تشکیل شده اند، پایه صابونی یعنی ساختار شیمیایی مشابه صابون و پایه های غیر صابونی که مطابق با کاربرد گریس در آن استفاده می شوند.

روانکار های صنعت سیمان

روانکارهای صنعت سیمان روانکاری آسیاب‌ها، چرخ دنده و کوره‌ها در صنعت سیمان یکی از کاربردهای…

روانکارهای صنعت سیمان

گریس نساجی کجا کاربرد دارد؟

کاربرد های مختلف گریس های نساجی روغن ها و گریس ها قابل تعویض نیستند و گریس زمانی استفاده می شود که استفاده از روغن کاربردی یا راحت نباشد و روان کار باید با توجه به کاربرد خاص استفاده شود .

از کاربرد های مختلف گریس های نساجی این است که در جای خود باقی می مانند و حرکت نمی کنند و از آنجایی که ماشین آلات به طور متناوب کار می کنند یا برای مدت طولانی در انبار هستند، بسیار موثر است. اما گریس ها در ماشین آلاتی که در شرایط دمای بسیار بالا و یا فشار بالا بارهای ضربه‌ای یا سرعت آهسته تحت بارهای سنگین کار می‌کنند نیز استفاده می شود.

 چیزی که در مورد گریس ها وجود دارد این است که آنها به عنوان یک دزدگیر برای به حداقل رساندن نشت و جلوگیری از آلودگی ها و همچنین برای موثر نگه داشتن مهر و موم ها عمل می کنند و نگهداری گریس بسیار راحت تر از روغن های دیگر است، به خاطر همین بیشتر افراد از همین روغن به عنوان روان کننده جامد استفاده می کنند.

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام…

گریس های خودرو

اجزای تشکیل دهنده گریس نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی گریس های نساجی از اجزای مختلفی تشکیل شده اند که در این بخش می خواهیم به اجزای تشکیل دهنده گریس های نساجی بپردازیم.

از جمله اجزای تشکیل دهنده گریس، روغن های معدنی هستند که به این روغن جامد اضافه می شوند و باعث می شوند که خاصیت روان کنندگی آن بیشتر شود و گریس ها استقامتشان بالا برود و بسیاری از مواد غلیظ کننده در این روغن به کار می روند و ترکیب این چند مواد به روغن کمک می کند که بتواند هرچه بهتر وظیفه خود را عمل کند.

یکی دیگر از مهم‌ترین اجزای تشکیل دهنده گریس، صابون ها هستند که شرکت‌های تولیدی گریس نساجی  صابون ها را به روغن اضافه می کنند و صابون ها با بوی خاصی که دارند، باعث می شود که روغن بوی خوبی داشته باشد. اما در تولید بسیاری از روغن های گریس از صابون استفاده نمی کنند و به جای آن از خاک های معدنی برای غلیظ کردن استفاده می کنند که تمامی مواد تشکیل دهنده روغن به هم بچسبند.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

ویژگی های گریس نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی از جمله ویژگی های گریس این است که بسیار نرم است و ما باید آنها را در محیط مناسبی نگهداری کنیم و نمی توانیم تعداد زیادی از گریس ها را در یک انبار نگهداری کنیم. گریس ها طوری هستند که اگر کمی از آن خراب شود، به بخش‌های دیگر آن نیز سرایت می کند و آن روغن دیگر قابلیت قبل را نخواهد داشت و استفاده کردن از این روغن ممکن است به دستگاه آسیب بزند، پس باید در نگهداری این روغن دقت بسیار بالایی داشته باشیم.

از دیگر ویژگی‌ها این است که از ترکیبی درست شده که قطعه صنعتی را در هنگام کار در برابر حرارت و دمای بالا از دستگاه حفاظت می‌کند و گریس به گونه ای است که وقتی دمای دستگاه بالا می‌رود، خاصیت خود را از دست نمی‌دهد و در مدت زمان طولانی نیز بر روی دستگاه باقی مانده و همچنان خاصیت داشته است. در واقع نقش روانکاری قطعات صنعتی را دارد و میزان غلظت گریس به مواد غلیظ کننده ای بستگی دارد که در آن استفاده شده است.

انواع گریس نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی همانطور که می‌دانید گریس های نساجی از انواع مختلفی تشکیل شده اند که کاربردهای گوناگونی دارند و افراد طبق نیازی که دارند از آنها استفاده می کنند، از جمله انواع گریس نساجی می توانیم به گریس نسوز اشاره کنیم. همان طورکه می‌دانید نساجی مدرن درجه بالایی از اتوماسیون را دارد و این برای کنترل فرایند های با دقت بالا است و دارای بلبرینگ ها و زنجیر های محرک و دنده است و این قطعات مکانیکی در معرض نور شدید قرار دارند و برای روانکاری موثر ماشین آلات باید ارتعاشات با سرعت بالا را جذب کند و در برابر مواد شیمیایی مقاوم باشد، به خاطر همین از گریس های نسوز در نساجی استفاده می‌کنیم، چون دما بسیار نقش مهم و موثری دارد.

از جمله دیگر انواع گریس، گریسی است که در بلبرینگ ها استفاده می شود و معمولاً شرکت‌های تولیدی از گریس های ضعیف استفاده می کنند و این باعث می‌شود که به بلبرینگ آسیب وارد شود و بلبرینگ کارایی خود را از دست بدهد که همین باعث می‌شود افرادی که بلبرینگ را خریداری می‌کنند، اول به تعویض گریس آن اقدام کنند و از گریس های نساجی نسوز استفاده کنند، چون بلبرینگ ها نیز به صورت مستقیم با دماهای مختلف در ارتباط هستند و استفاده از گریس های نسوز باعث می شود که دما در حالت تعادل قرار بگیرد و گریس دما را متعادل و اندازه می کند.

نحوه عملکرد گریس نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی نحوه عملکرد گریس نساجی به گونه‌ای است که بر روی سطوح متحرک باقی می ماند و بدون نشتی تحت نیروی گرانش از مرکز تحت فشار قرار می گیرد. اما عملکرد اصلی آن این است که خاصیت خود را تحت نیروهای برشی در تمامی دماهایی که در طول استفاده تجربه می‌کند، حفظ کند، یعنی طوری طراحی شده است که تحت هر شرایطی و تحت هر دمایی خاصیت خود را حفظ می کند و همچنان کارایی خود را دارد.

گریس ها، روان کننده های جامد را در حالت تعلیق نگه می دارند، در حالی که جامدات در روغن ها همیشه ته نشین می شوند. روغن های گریس بر روی ماشین آلات مختلفی قرار می‌گیرند که نیاز به روان کننده دارند و مقاومت بسیار بالایی دارند و خاصیت خود را از دست نمی دهند و همینطور قیمت آن نسبت به سایر روغن ها مناسب تر است.

گریس های نساجی علاوه بر اینکه به تسمه کمک می کنند که بهتر و با سرعت بیشتری بچرخد، از زنگ زدن آن نیز جلوگیری می کنند و باعث می شوند که تسمه سالیان درازتری کار کند، اما چیزی که کار را بسیار سخت می کند این است که با توجه به خصوصیات ویژه ای که در گریس نساجی وجود دارد، باید حتماً در نگهداری و چگونگی انبار کردن صحیح آنها دقت کنیم.

وقتی می خواهید از گریس نساجی برای روغن کاری کردن موتور های کوچک استفاده کنید، حتما آن را در ظرفی کوچک ریخته و با استفاده از پمپاژ این محصول را بر سطح مورد نظر ریخته و با دست بر روی همه جای آن پخش کنید، اما روغن کاری کردن دستگاه های بزرگ مراحل مختلفی دارد و همه آنها توسط دستگاه‌های مجهز صورت می گیرد.

روش تشخیص بهترین گریس نساجی

کاربرد های مختلف گریس های نساجی زمانی که شما به گریس نیازمند می باشید، برای خرید گریس خوب و مطلوب باید به چند نکته مهم و اساسی توجه ویژه داشته باشید تا بتوانید به راحتی این محصول را خریداری نمایید که در این قسمت می خواهیم روش تشخیص گریس مناسب را برای شما معرفی کنیم تا زمانی که روانکاری به وسیله این گریس ها صورت می گیرد، آسیبی به دستگاه شما وارد نکند.

اولین و مهمترین نکته که در هنگام انتخاب و خرید بهترین گریس نساجی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم، مربوط به غلظت این محصول می باشد. زمانی که شما گریس را خریداری می کنید، باید به این نکته توجه کنید که غلظت آن در حد متوسط باشد و اگر غلظت آن کم یا زیاد باشد، شما نمی توانید در طولانی مدت از آن استفاده کنید و ممکن است که به دستگاه شما آسیب جدی وارد نماید و کلا دستگاه شما را از بین ببرد و خرج زیادی برای شما به جای بگذارد.

گریس باید حالت جامد داشته باشد و نباید که در دمای بالا قرار بگیرد ، چون وقتی حالت مایع می گیرد خاصیت اصطکاکی خود را از دست می دهد و در واقع استفاده از روغن گریس مایع فایده ای ندارد و استفاده نکردن آن بهتر است.

بهترین گریس نساجی روغنی است که بر روی آن بارکد فروش داشته باشد، چون شرکت های معتبری که به تولید گریس نساجی مشغول هستند، حتماً بر روی محصولات خود این کدها را می‌زنند و نیز بارکد ها نشانه این است که کدام شرکت این محصول را تولید کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *