روان کننده

روانکار صعنت خودرو

روانکار صعنت خودرو : خودروها نیازمند لوازم جانبی و ملزوماتی مانند انواع روانکارها هستند که در قسمت های مختلف خودرو مانند چرخ دنده، یاتاقان، موتور و سایر بخش ها مورد استفاده قرار می گیرند. روانکارها به عنوان یک بخش جدا نشدنی از هر خودرو هستند.

روانکار خودرو باعث می‌شود تا قطعات داخلی به راحتی و بدون مشکل، عملکرد بسیار بهتری داشته باشند و در هر دوره از سرویس خودرو نیاز به تعویض روانکار می باشد. بنابراین دغدغه اصلی اشخاص، استفاده از روانکار صنعتی با کیفیت و مناسب می باشد، به عنوان مثال موتور خودرو که اصلی ترین بخش در به حرکت درآوردن خودرو است، نیاز به یک روان کار بسیار مناسب دارد تا با کاهش اصطکاک و جلوگیری از فرسایش و خوردگی، عمر خودرو و قطعات گوناگون را بیشتر و مفیدتر نماید.

در نظر داشته باشید شاخص گرانروی SAE باید دقیقا با شاخص گرانروی مشخص شده در دفترچه راهنمای خودرو یکسان باشد.

روانکار صعنت خودرو چیست؟

روانکار صعنت خودرو  ماده ای هستند که برای تسهیل کردن حرکات نسبی سطوح در تماس با یکدیگر می باشند. روانکاری یعنی اینکه بتوانیم به وسیله یک ماده ای اصطکاک پیش آمده میان دو سطح را بسیار کم کنیم یا از بین ببریم. روانکارها از مواد مختلفی مانند گریس یا روغن های مایع تشکیل شده اند و دارای وظایفی هستند که شامل:

۱_ محافظت کردن از سطوح مختلف در مقابل زنگ زدگی و سایش

۲_ محافظت از قطعات خودرو در برابر خوردگی

۳_ از بین بردن اصطکاک میان قطعات خودرو

۴_ آب بندی

۵_ منتقل نمودن حرارت و خنک کردن قطعات موتور خودرو

روانکار خودرو در نمونه های مختلف گازی مثل هلیوم، مایع مانند انواع روغن ها  و روان کننده جامد مانند دی سولفید و روان کننده نیمه جامع مانن: انواع گریس ها در سطح بازار فروش لوازم خودرو وجود دارند که هر وسیله نقلیه با توجه به شرایط و قطعات داخلی از آن استفاده می کند.

روانکار خودرو در بسته بندی و قیمت های متفاوت با توجه به مواد اولیه استفاده شده، در سطح بازار فروش وجود دارد که هر شخص با توجه به شرایط خودرو خود از آن خریداری می کند. گروه بازرگانی ما تلاش نموده است از روانکارهای استاندارد خوشنام و با کیفیت برای عرضه به بازار فروش استفاده نماید.

انواع روانکار در صنعت خودرو

روانکار صعنت خودرو  یک ماده نیمه جامد ژلاتینی شکل است که به طور معمول از مشتقات نفتی و ترکیب چندین صابون تهیه می شود که به عنوان یک پر کننده از مواد معدنی یا عالی تشکیل شده است. این ماده در مکان های مختلف خودرو مورد استفاده قرار می گیرد و

در صورتی که نتوان از روانکارهایی با غلظت بسیار کم مثل روغن ماشین استفاده کرد، گریس یک گزینه کاربردی و بسیار مناسب است.

بدیهی است که در برخی از قطعات خودرو مانند چرخ دنده و یاتاقان نیاز است از گریس استفاده کنیم.

انواع گریس ماشین از نظر دسته بندی در ۹ گرید مختلف تقسیم بندی شده‌اند. این تقسیم بندی بر اساس درجه نفوذ پذیری آنها است. جالب است بدانید گریس را بر اساس پایه صابونی آن نامگذاری می نمایند و در هنگام پخت الیاف یا رشته های صابونی که در درون روغن تشکیل شده و یک حالت ژلاتینی به آن می بخشد، در چندین گروه طبقه بندی می شوند. این الیاف عبارتند از الیاف ریش ریش، الیاف بلند، الیاف کوتاه و الیاف کره ای.پیشنهاد میکنیم سری به مقاله گریس خودرو نیز بزنید

طول و میزان این الیاف با توجه به ساختار آنها از ۱ تا ۱۰۰ میکرون متغیر است که هر اندازه طول الیاف و قطر آن بیشتر باشد، گریس از قوام و کیفیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

یکی از عوامل تشخیص میان کیفیت انواع گریس ها، ساختار این الیاف است. در سطح بازار فروش انواع لوازم جانبی خودرو شما می‌توانید گریس های مختلف را در برند و مارک های گوناگون خریداری نمایید که هر یک با توجه به استفاده از مواد اولیه و پایه صابونی آنها دارای قیمت های متفاوتی هستند.

در نظر داشته باشید برای تهیه انواع گریس ماشین می توانید با تماس تلفنی از مجموعه ما با کیفیت ترین و بهترین گریس ماشین را خریداری کنید.

ویژگی ها و مشخصات روانکار صعنت خودرو

امروزه روانکار صعنت خودرو  در نمونه های مختلفی تولید و در سطح بازار عرضه می شود. در نحوه تولید روغن خودرو تفاوت هایی وجود دارد که بر اساس آن تقسیم بندی می شود. انواع روغن خودرو عبارتند از:

روغن موتور تمام سنتتیک: این نمونه از روغن در آزمایشگاه و با مواد شیمیایی ساخته می شود. این دسته از روغن ها به صورت خالص بوده و می توانند توان موتور خودرو را در بالاترین سطح نگه دارند.

روغن خودرو نیمه سنتتیک: این نمونه از روغن معمولی است و می‌تواند به خوبی از موتور خودرو محافظت کند. این نمونه از روغن خودرو نسبت به روغن خودرو تمام سنتتیک ارزان تر است و نسبتاً عملکرد ضعیف تری هم دارد.

روغن موتور مینرال: این نمونه از روغن بر اساس نفت خام تولید می شود و ترکیبی از روغن های پایه هیدروکربن پلی اینترنال، پلی آلفا الفین ها است. این نمونه از روغن خودرو قادر است از موتور خودرو محافظت نموده و به دلیل داشتن ویسکوزیته پایین موجب نشتی در موتور خودرو می شود، به همین دلیل این روغن برای خودروهایی که موتور آنها طراحی نسبتاً ساده‌ای دارد و یا برای آب بندی موتور خودرو صفر استفاده می شود و نسبت به سایر نمونه ها دارای قیمت ارزان تری است.

در نظر داشته باشید به هیچ عنوان از چندین روغن ترکیبی برای موتور خودروی خود استفاده ننمایید، زیرا هر کدام از این روانکارها ساختار و ترکیب مختص به خود را دارند. وقتی که چند نمونه با هم ترکیب شود به موتور خودرو آسیب زده و عملکرد آن را با مشکل مواجه خواهند کرد.

مزایای استفاده از روانکار خودرو

همانگونه که اشاره نمودیم گریس یک محصول ژلاتینی نیمه جامد است که از افزودنی های خاصی تولید می شود. کیفیت و مزایا گریس روانکاری به نوع و اندازه ماده غلظت دهنده آن بستگی دارد مواد افزودنی و مشخصات روغن پایه در فرایند تولید و ماده غلظت دهنده یکی از اصلی ترین عوامل پایداری در مقابل آب و دمای بالا خواهد بود.

گریس ها مانند روغن ها وظیفه روانکاری قطعات مختلف خودروها و سایر قطعات صنعتی را بر عهده دارند. گریس ها می توانند اصطکاک و فرسایش میان سطوح متحرک را به حداقل برسانند.

در قسمت‌های مختلفی از خودروها که نمی‌توان روانکار مایع استفاده نمود، می توان روانکار صعنت خودرو  را جایگزین آن کرد. از مزایای گریس روانکاری می توان به چندین نمونه اشاره کرد:

۱_ آب بندی و جلوگیری از نفوذ ذرات و آلودگی‌های محیطی

۲_ مقاوم بودن در برابر چکه نمودن از محل روانکاری شده

۳_ کاهش اصطکاک و سایش

۴_ جلوگیری نمودن از زنگ زدگی و خوردگی

۵_ سازگاری با آب بندها

۶_ امکان حرکت قطعات در دمای پایین

علاوه بر موارد ذکر شده گریس ها قابلیت ماندگاری بیشتری را در محل مورد استفاده دارند و به آسانی می توان از گریس در محل روانکاری استفاده کرد. همچنین گریس روانکار باعث بهینه سازی چسبندگی این محصول به قطعات در شرایط مختلف، دما و فشار بالا یا پایین خواهد شد.

زمان تعویض روانکار خودرو

برای اینکه روانکار خودروی شما بتواند به درستی در محل اعمال شده وظایف خود را انجام دهد، باید یک سری فاکتورها را در نظر بگیرید. این فاکتور ها بررسی منظم و دقیق را می طلبند، بنابراین توجه نمایید روانکار خودرو در زمان مشخص شده تعویض شود، زیرا در صورتی که تاریخ انقضای روانکار خودروی شما فرا رسیده باشد، این محصول کارایی خود را از دست داده، در نتیجه برای قطعه خودروی شما مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

برای جلوگیری از متحمل شدن هزینه های گزاف نیاز است روانکار ماشین را همواره مورد بررسی قرار دهید. البته در اکثر خودروها در قسمت مخصوصی فضای تعبیه شده ( سنسور تعویض روغن ) است تا به راننده هشدار لازم در جهت تعویض روانکار خودرو ارائه نماید.

در بیشتر موارد مکانیک ها قبل از اینکه بخواهند روانکار ماشین را تعویض کنند، سنسور این قسمت را مورد آزمایش قرار می دهند. به طور کل زمان تعویض روانکار ماشین در نمونه های مختلف متغیر است، زیرا این تعویض بسته به شرایطی مانند نحوه رانندگی با خودرو، نوع روغن موتور مصرفی، تکنولوژی ساخت موتور دارد، به عنوان مثال موتورهایی که از سیستم توربو شارژ استفاده می کنند به طور معمول زودتر از سایر موتور ها نیاز به تعویض روانکار خواهند داشت.

در صورتی که شما روانکار خودرویی مناسب با وسیله نقلیه خود را انتخاب کنید، این روان کار مزایای بی شماری را برای خودرو خواهد داشت که یکی از بارزترین این مزایا کاهش مصرف سوخت خودرو می باشد، در نتیجه تلاش کنید یک روانکار مناسب را برای خودروی خود تهیه کنید

افزودنی‌هاي روانکارهای خودرو

هنگامی که به دنیای جذاب خودروها وارد می شویم، به طور ناخودآگاه با قطعات و لوازم جانبی آنها هم سروکار خواهیم داشت. یکی از این لوازم جانبی، روانکارهای خودرو هستند. روانکارهای خودرو از مواد شیمیایی با ساختار متفاوت تشکیل می شوند و کاربردهای مختلف در بخش های گوناگون خودرو را بر عهده دارند و هر یک از آنها با توجه به ویژگی های خود منحصر به فرد هستند.

به طور معمول روانکار هایی که برای خودرو استفاده می شوند، از لحاظ ساختار و نوع کاربرد به نمونه های مختلف دسته بندی می شوند که یکی از متداول‌ترین آنها، روغن خودرو می باشند. این روغن ها از پالایش نفت خام به دست می آیند و نیاز است برای استفاده در موتور خودرو های مختلف آماده شوند که این فرایند با توجه به نوع استفاده آنها در خودروهای مختلف و با توجه به شرایط و محیط کار آنها بهینه سازی خواهد شد و از افزودنی هایی بهره مند می شوند که مهمترین آنها عبارتند از پاک کننده ها و معلق کننده ها، بهبود دهنده شاخص گرامری، مواد ضد خوردگی و ضد زنگ، مواد پایین آورنده نقطه ریزش، مواد ضد اکسیداسیون مواد ضدکف و…

هر یک از افزودنی های روغن خودرو نقش مختص به خود را ایفا نموده و باعث می شوند روغن ماشین از قدرت و عملکرد بهتری برخوردار شود.

راهنمای انتخاب روانکار باکیفیت خودرو

روانکار صعنت خودرو ، برای انواع خودرو می تواند باعث طول عمر قطعات داخلی خودرو شده و شما می توانید در طولانی مدت از خودروی خود به درستی استفاده نموده و از تحمیل هزینه های سرسام آور برای تعمیر و نگهداری خودرو مصون باشید. به طور معمول در میان تعمیرکاران و مهندسان خوردرو سازی، برندهای مختلفی از انواع روانکار ها وجود دارد که نسبت به سایر روانکارها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و هر شخص با توجه به خودروی خود و سفارش تولید کننده می بایست از این روانکارها استفاده کند.

در نظر داشته باشید یکی از مهم ترین نیازهای هر خودرو برای داشتن عملکرد قابل قبول، موتور خودرو آن است. بنابراین برای قلب تپنده خودروی خود از روغن موتور مناسب استفاده کنید، زیرا بی توجهی به این موضوع می تواند خسارات بسیار سنگین و جبران ناپذیر را در پی داشته باشد، چرا که عمر موتور خودرو به روغن موتوری است که برای آن استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *