وبلاگ

گریس های خودرو

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام از آنها در صنعت خاصی استفاده می شود و در واقع گریس ماده جامد و نیمه جامد می باشد که از مشتقات نفتی تهیه می‌شود و به علت مزیت های بسیار زیادی که دارد برای روانکاری و روغن کاری قسمت های مختلف خودرو به مقدار بسیار زیادی استفاده می شود.

امروزه خودروسازان از بهترین و با کیفیت ترین گریس ها برای خودروهای سبک و سنگین استفاده می‌کنند و همین عامل سبب شده است که طول عمر قطعات داخلی خودرو بسیار افزایش پیدا کند و طبق نظریه کارشناسان خودرو، توصیه می‌شود که گریس کاری باید هر چند وقت یکبار توسط کارشناسان مربوطه و مکانیک ها انجام بگیرد تا بتواند از هزینه های اضافی و خراب شدن سریع قطعات داخلی خودرو جلوگیری شود.

برای آشنایی با روانکارهای نساجی میتوانید این مقاله را دنبال بکنید!

آشنایی کامل با گریس

گریس های خودرو در این قسمت می خواهیم یک آشنایی کامل با گریس را داشته باشیم و این ماده شیمیایی مهم و ارزشمند را برای شما توضیح دهیم تا شما بیشتر و بهتر با این ماده صنعتی آشنا شوید.

اولین موردی که در رابطه با آشنایی با گریس می توانیم بیان کنیم مربوط به ماهیت آن می باشد که گریس یک ماده شیمیایی می باشد که از فراورده های نفتی محسوب می‌شود و بر اساس نوع کاربردی که دارد به چند دسته ی مهمی تقسیم‌بندی می‌شود که در این قسمت چند مورد از مهم ترین نوع آن را بیان می کنیم.

اولین مورد از طبقه بندی گریس مربوط به رنگ این محصول می باشد که در رنگ‌های متفاوتی در بازار وجود دارد که از هر رنگ آن برای صنعت خاصی استفاده می شود و رنگ آن مربوط به روغن پایه ای می باشد که در تهیه و تولید این محصول استفاده می شود و رنگ این محصول در مقابل مرغوبیت کالای موردنظر هیچ تاثیری ندارد

.مورد دیگری که می خواهید در این قسمت در رابطه با آشنایی با گریس برای شما بیان کنیم، درباره مقاومت مکانیکی این محصول می باشد که ارتباط مستقیمی با دمای مورد نظر دارد و شما زمانی که قصد خرید گریس را برای کارهای مختلفی دارید، باید بدانید که هر گریس را باید متناسب با دمای مورد نظر انتخاب کنید، در غیر این صورت گریس شما متلاشی می شود و دیگر قابل استفاده نخواهد بود.

مورد دیگری که در معرفی گریس ها می توانیم در این قسمت به آن اشاره مستقیم داشته باشیم، مربوط به پرکننده ها می باشد که برای بالا بردن کاربرد این محصول به گریس ها اضافه می شود و ممکن است پرکننده ها به صورت جامد و یا نیمه جامد باشند.

آشنایی کامل با گریس

برای آشنایی با ترفند های انتخاب گریس میتوانید این مقاله را دنبال بکنید!

گریس های مناسب برای خودرو

گریس های خودرو بسیار متنوع می باشند که هر کدام از آنها برای خودروی خاصی استفاده می شود و ما در این قسمت می خواهیم به معرفی چند مورد از بهترین و باکیفیت ترین نوع این محصول بپردازیم و شما را با آن آشنا کنیم تا زمانی که خودروی شما نیاز به گریس کاری پیدا کرد، بدانید که از کدام گریس ها برای خودروی خود استفاده نمایید تا قطعات موجود در خودروی شما سالم بماند.

انواع گریس ها به شرح زیر می باشند:

اولین عاملی که در انتخاب گریس مناسب برای خودرو می‌تواند تاثیرگذار باشد، این است که ما برای چه قطعه ای از خودرو گریس می خواهیم و ما در این باره می توانیم با کارشناسان مربوطه مشورت کنیم و بهترین گریس را برای خودروهای خود استفاده نماییم و امروزه کارشناسان بر این باورند که گریس هایی را برای خودروی خود انتخاب کنید که ویسکوزیته یا غلظت مناسبی داشته باشند و بتوانند روانکاری قطعات خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

از عوامل مهم تاثیرگذار دیگری که می‌تواند ما را در انتخاب یک گریس مناسب برای خودروی خود کمک کند، مربوط به روغن پایه و دمای غلظت گریس می باشد که این مشخصات روی بسته بندی های گریس درج شده است و ما می توانیم به کمک این اطلاعات یک گریس مناسب را برای خودروی خود انتخاب کنیم.

گریس های مناسب برای خودرو

کاربرد و اهمیت استفاده از گریس

گریس های خودرو طبق نظر کارشناسان اهمیت استفاده از گریس در صنایع مختلف بسیار مهم و ضروری می باشد و کاربرد بسیار بالایی دارد که در این قسمت چند مورد از مهم ترین کاربرد استفاده از گریس را برای شما بازگو می کنیم:

۱_اولین و مهمترین مزیت و کاربردی که میتوانیم برای این محصول در این قسمت ذکر کنیم این است که زمانی که در صنایع مختلف روانکاری قطعات به وسیله های گریس انجام می پذیرد در مقایسه با روغن بسیار مقاوم تر می باشد و همین امر باعث کاهش هزینه های تعمیرات قطعات در کارخانه های مختلف می‌شود و مهم ترین کاربرد این محصول را میتوانیم در صنعت خودروسازی و برای روانکاری قطعات مختلف خودرو نیز نام ببریم که امروز بسیار مهم و حیاتی می باشد.

۲_یکی دیگر از عواملی که باعث شده است اهمیت استفاده از گریس در صنایع مختلف بالاتر برود، این است که گریس می تواند از ورود گرد و خاک به بسیاری از ماشین آلات صنعتی جلوگیری نماید و همین عامل است که امروزه مورد توجه کارشناسان و کارخانه داران قرار گرفته است.

۳_از موارد مهمی که اهمیت استفاده از گریس را در کارخانه ها بالاتر می برد، این است که باعث شده است روانکاری قطعات زمانی که به وسیله گریس انجام می شود مقاومت آنها را بالاتر می برد به عنوان مثال کاسه نمدها زمانی که به وسیله گریس روغن کاری و آب بندی شوند مدت زمان طولانی تری می توانیم از آنها استفاده کنیم و همین امر باعث شده است.

کاربرد و اهمیت استفاده از گریس

مشخصات اصلی گریس

گریس های خودرو مشخصات گریس بسیار زیاد می باشد و ما باید با این ماده شیمیایی مهم آشنایی داشته باشیم و آن را بشناسیم، زیرا ممکن است برای موارد خاصی بخواهیم از آن استفاده کنیم و مادر این قسمت چند مورد از مشخصات و ویژگی های بارز گریس را برای شما بازگو می کنیم تا شما بیشتر با این محصول پر کاربرد آشنایی داشته باشید.

مشخصات این محصول پرکاربرد به شرح زیر می باشد:

اولین مشخصه بسیار مهمی که ما می توانیم در این قسمت آن را برای شما بازگو کنیم، مربوط به نوع حالت فیزیکی محصول می باشد که می توانیم بگوییم یک ماده ای با حالت ژلاتینی به صورت جامد و یا نیمه جامد می باشد که شامل دو بخش روغن پایه و یک ماده پرکننده با ساختار معدنی و یا آلی می باشد که در اندازه های مختلفی به بازار های فروش سراسر کشور عرضه می‌شود و در بسته بندی ‌های مختلفی از این محصول استفاده می کنند.

مشخصه اصلی دیگر آن درباره رنگ این محصول می باشد. همانطور که در قسمت بالا گفته شد این محصول با رنگ های متنوع و مختلفی به بازار های فروش سراسر کشور عرضه می شود و رنگ این محصول به دلیل وجود پرکننده های مختلفی می باشد که در تهیه و تولید این محصول استفاده می شود و هر کدام از رنگها برای صنعت خاصی استفاده می شود.

مهم ترین موارد مصرف گریس

گریس های خودرو همانطور که در قسمت‌های بالا گفته شد موارد مصرف گریس بسیار زیاد می باشد و گریس های خودرو یکی از مهمت رین نوع این محصول می باشد که در صنعت خودروسازی به مقدار بسیار زیادی از آن استفاده می شود و ما در این قسمت می خواهیم مهم ترین موارد مصرف این ماده مهم و ارزشمند را برای شما خوانندگان عزیز شرح دهیم که این موارد به شرح زیر می‌باشد:

اولین و مهمترین موردی که میتوانیم برای مصرف گریس نام ببریم، برای روانکاری روی موتور های نصب شده سقف ها و خطوط محرک و بلبرینگ های غیر قابل دسترس می باشد و به دلیل اینکه زمانی که روانکاری به وسیله گریس انجام پذیرد، باعث کاهش هزینه های تعمیرات می شود، بیشتر از گریس برای روانکاری این قطعات استفاده می شود.

یکی از مهم ترین موارد مصرف گریس در قطعاتی می باشد که می خواهیم در مدت زمان طولانی از آنها استفاده کنیم و گریس کاری باعث می‌شود که این قطعات در مدت زمان کوتاه دچار زنگ زدگی نشوند و بتوانیم این قطعات را در مدت زمان طولانی نگهداری کنیم .

در برخی صنایع که چرخ دنده های بزرگی استفاده می شود باعث ایجاد صدا های بسیار بلند می‌شود که می‌تواند برای کارکنان بسیار آزاردهنده باشد و ما در این مورد می توانیم از گریس های درجه یک و باکیفیت استفاده کنیم و اهمیت استفاده آن در این مورد بسیار زیاد می باشد، زیرا باعث می‌شود که اصطکاک بین قطعات چرخ دنده به حداقل برسد و صدای بسیار بلندی که چرخ دنده ها دارند تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا کند.

یکی دیگر از مهم ترین موارد مصرف گریس که ما در این قسمت می توانیم به آن اشاره مستقیمی داشته باشیم این است که برای کاهش سایش بین قطعات خودرو از گریس استفاده می کنند و امروزه به دلیل اینکه در بسیاری از کارخانه‌های بزرگ بین قطعات خودرو سایش بسیار زیادی وجود دارد، اهمیت استفاده از گریس در این دستگاه ها دوچندان شده است و زمانی که روانکاری این دستگاه به وسیله گریس انجام بپذیرد، باعث می شود که مقاومت این دستگاه ها بالاتر برود و این دستگاه ها که قیمت بسیار بالایی را دارند در مدت زمان کوتاهی خراب نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *