گریس یا روغنهای صنایع

بهترین گریس های صنایع غذایی

بهترین گریس های صنایع غذایی باید دارای بسته بندی های استاندارد باشند که نشان استاندارد نیز به خوبی بر روی محصول درج شده باشد و همچنین در تولید آن از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه استفاده شده باشد که به مرور زمان کیفیت اولیه خود را حفظ نمای،د زیرا کیفیت در این محصول بسیار مهم است.

وجود تیرگی و هر عوامل دیگر نشان دهنده بی کیفیت بودن محصول است، در نتیجه به هیچ عنوان آن را خریداری نکنید. متاسفانه امروزه به دلیل اینکه نوع تقلبی این محصول نیز وارد بازار شده است، به شما توصیه می کنیم که حتما آن را از مکان های معتبر خریداری کنید که از جمله این مکان ها می تواند سایت ما باشد که تمام تلاش خود را می‌کند بهترین محصول را در اختیار شما قرار دهد و همچنین اگر سوال خاصی در مورد محصول داشتید می توانید با شماره ای که در سایت درج شده است، با مشاوران ما در ارتباط باشید که راهنمایی های کامل و جامع را در اختیار شما عزیزان قرار خواهند داد.

گریس صنایع غذایی چیست ؟

شاید این سوال در ذهن بیشتر افراد به وجود آید که گریس صنایع غذایی و گریس خوراکی چیست ؟

دستگاه های صنایع غذایی و سایر دستگاه ها برای روان کار کردن و جلوگیری از خوردگی و سایش حتماً نیاز به گریس دارند، به همین دلیل انتخاب گریس مناسب برای تولید کنندگان مواد غذایی بسیار مهم بوده تا بتواند سلامت مصرف کنندگان را حفظ نمایند.

گریس های خوراکی تا حدودی توانسته اند این مشکلات را حل نمایند و با توجه به ضد آب بودن و فاقد هرگونه مواد سمی و فلزات سنگین، یکی از مطمئن ترین پریس ها می باشند که در صنایع مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

به دلیل کاربرد های مختلف تجهیزات در صنایع غذایی و دارویی، استفاده از گریس هایی که در مقابل کاهش کیفیت ناشی از تماس با مواد غذایی شیمیایی و آب مقاومت داشته باشد، تبدیل به یک مسئله مهم شده است، همچنین این روغن ها باید مطابق با مقررات سلامت و ایمنی مواد غذایی باشند که فاقد هرگونه رنگ و دیگر عوامل باشند.

این نوع گریس ها از مشتقات نفتی و صابونی و همچنین یک پرکننده به صورت جامد یا نیمه جامد تشکیل شده اند که بیشترین میزان مصرف را به خود اختصاص داده اند.

گریس صنایع غذایی چیست ؟

مواد تشکیل دهنده گریس صنایع غذایی

مواد تشکیل دهنده گریس های خوراکی بسیار متنوع هستند که در صنایع غذایی مورد استفاده قرار می گیرند، اما تنها تعداد کمی از آنها مجاز می باشند که مورد استفاده قرار بگیرند. غلیظ کننده های پایه لیتیوم و لیتیوم کمپلکس که برای تولید گریس خوراکی استفاده می شوند، زیاد مناسب نیستند، زیرا برای سلامتی بدن بسیار مضر خواهند بود.

حداکثر دمای عملکرد پایه صابون آلومینیوم ۱۵۰ درجه سانتیگراد بوده ،در حالی که عملکرد گریس پایه استارت کلسیم ۱۱۰ درجه سانتیگراد خواهد بود. انواع گریس ها بر اساس غلیظ کننده ها طبقه بندی می شوند که معروف ترین آنها صابون های فلزی می باشند. غلیظ کننده های صابونی خود به سه دسته مواد چرب، مواد اسیدی و قلیایی تقسیم می شوند.

غلیظ کننده های معدنی مانند خاک رس و سیلیس از پلاک تشکیل شده اند که مایعات را با سطح وسیع غلیظ می کنند و این محصولات گریس های بسیار نرم نیز تولید می کنند که عملکرد بسیار خوبی را دارند.

روغن پایه گریس صنایع غذایی چیست ؟

روغن های پایه گریس صنایع غذایی با استفاده از روغن وایت و روغن های سنتزی و در برخی از موارد نیز روغن های گیاهی می باشند. روغن هایی که از روغن های معدنی به وجود می آیند کاملا بدون رنگ و مزه می باشند و همچنین این روغن ها به دلیل خلوص بسیار بالایی که دارند، در صنایع پزشکی و دارویی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند و نکته قابل توجه این می باشد که این نوع گریس ها با استفاده از روغن های معدنی معمولی تولید شده‌اند، در نتیجه برای استفاده در صنایع غذایی زیاد مناسب نخواهند بود.

روغن های سنتزی که روغن های پلی اولفین استر و سیلیکون هستند درصد خلوص خوبی دارند که تحت حرارت بالا در دستگاه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. روغن های سیلیکون برای تولید گریس های سیلیکونی و برای روانکاری قطعات پلاستیکی و همچنین برای آب بندی شیرآلات بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

از دیگر روغن های پایه، روغن پارافینیک می باشد که در بیشتر ماشین آلات به کار می رود و از ترکیبات هیدروژن و کربن تشکیل شده است.

از دیگر روغن های پایه، روغن های سینتتیک و یا روغن هایی مانند سویا و ذرت می باشند که روغن های پایه سینتتیک، روغن های معدنی سفید هستند.

پیشنهاد میکنیم مقاله تصفیه فاضلاب صنعتی را دنبال نمایید

معرفی انواع گریس صنایع غذایی

انواع گریس صنایع غذایی بسیار زیاد می باشد که هرکدام مزیت و خصوصیات ویژه خود را دارا می باشند و به نوبه خود از بهترین ها خواهند بود، در نتیجه اگر شما قصد خرید این محصول را دارید ابتدا باید بدانید که می خواهید در چه زمینه ای از آنها استفاده نمایید که طبق آن گریس صنایع غذایی مناسب را خریداری نمایید، زیرا انتخاب مناسب در هنگام خرید بسیار مهم می باشد و شما می توانید اطلاعات خود را در اختیار فروشنده قرار دهید تا گریس مناسب را به شما معرفی نماید.

انواع مختلف این محصول در دسته بندی های گوناگون قرار می گیرد، به گونه‌ای که در دسته بندی اول، گریس های صنایع خوراکی قرار دارند و در بخش هایی که با صنایع غذایی به صورت مستقیم در تماس هستند مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

معرفی انواع گریس صنایع غذایی

کاربرد گریس صنایع غذایی

این محصول به دلیل داشتن ویژگی‌های خاص توانسته است جایگزین بسیار خوب به جای محصولات مشابه خود شود. از عمده ترین کاربرد گریس صنایع غذایی در دستگاه ها و ماشین آلات می باشد و باعث می شود که عمر دستگاه بالا رود که خود یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

در انواع خودروهای سنگین نیز این نوع کاربرد زیادی دارد، در نتیجه این محصول به دلیل کیفیت بالا باعث شده است که روانکاری در خودرو های سنگین به خوبی انجام شود.

کاربرد دیگر این محصول در انواع قطعات و دستگاه های غذایی و دارویی بوده که تولید آن طبق استانداردهای جهانی می باشد. این محصول خود انواع مختلفی دارد که هر کدام در زمینه‌های گوناگونی کاربرد دارد، به طور مثال گریس های صنعتی در بخش فرآورده های صنایع غذایی و همچنین بخش هایی که با مواد غذایی در ارتباط می باشند، مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد دیگر این محصول برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی در انواع مختلفی از دستگاه هایی می باشد که با مواد غذایی سر و کار دارند، در نتیجه این محصول به دلیل داشتن کاربرد بسیار بالا یک محصول با اهمیت و با ارزش در میان مصرف کنندگان به شمار می آید.

ویژگی های گریس صنایع غذایی

بهترین گریس صنایع غذایی دارای ویژگی های خاصی می باشد که شما هنگام خرید حتما باید به آنها بسیار توجه نمایید. این گریس ها دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی می باشند که آن را نسبت به سایر محصولات بسیار متمایز نموده اند، در نتیجه شما با داشتن اطلاعات کافی در این زمینه می توانید که محصول را خریداری نموده و بتوانید طولانی مدت از آن استفاده نمایید.

یکی از ویژگی های گریس صنایع غذایی، روانکاری بسیار خوب آن بوده که این عمل مانع از فرسایش و خوردگی قطعات می باشد، در نتیجه طول عمر محصول نیز بالاتر خواهد رفت. همچنین اصطکاک مناسب را نیز به وجود خواهد آورد.

از دیگر ویژگی‌های این محصول می‌توان به انتقال توان و از بین بردن گرما و حرارت اشاره نمود که مانع از داغ شدن قطعات شده، در نتیجه مانع از سوختگی و خراب شدن تمام قطعات خواهد شد.

عاری بودن از هرگونه ماده ناسالم از ویژگی های خاص این محصول می باشد، زیرا مانع از ایجاد بیماری سرطان در انسان و سایر بیماری ها خواهد شد.

ویژگی های گریس صنایع غذایی

معروف ترین برند های گریس صنایع غذایی

گریس های صنایع غذایی دارای برند های مختلفی می باشند که هر کدام از آن ها بسیار معروف و شناخته شده هستند و از نظر کیفیت جزو بهترین ها می باشند. قیمت گریس صنایع غذایی به عوامل مختلفی بستگی دارد که هر کدام به صورت مستقیم و غیرمستقیم بر روی نرخ محصول بسیار تاثیرگذار خواهند بود و با توجه به نوسان های موجود در بازار که هر روز شما شاهد افزایش و کاهش قیمت در این زمینه می باشید، کاملاً متغیر بوده، در نتیجه نمی توان قیمت دقیق و مشخص از آن را بیان نمود و شما برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به مراکزی که به صورت اختصاصی به فروش این محصول می پردازند مراجعه نمایید که قطعاً این مراکز به دلیل تخصص و آگاهی لازم که دارند اطلاعات کامل و دقیق را در اختیار شما قرار می دهند.

عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی قیمت‌ تاثیرگذار می باشند که از جمله آنها نوع بسته بندی، وزن محصول و خیلی از موارد دیگر می باشد. همچنین اگر شما این محصول را به صورت عمده خریداری کنید قطعاً قیمت آن بسیار ارزان تر خواهد شد، در نتیجه خرید محصول به صورت عمده به دلیل بدون واسطه بودن بسیار به صرفه و اقتصادی تر خواهد بود، به همین منظور ما به شما توصیه می کنیم که اگر قصد خرید این محصول را دارید، آن را به صورت عمده از مکان های معتبر تهیه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *