وبلاگ

روانکار های خودرو

روانکار های خودرو

روانکار های خودرو در ساخت بدنه خودرو چهار قسمت اصلی وجود دارد: پرسکاری، جوشکاری، پوشش و مونتاژ عمومی. از آنجایی که زنجیر و بلبرینگ های پوشش و مونتاژ عمومی همیشه در شرایط کار با بخار، پاشش آب، خوردگی و دمای بالا کار می‌کنند و محصول هنگام خشک‌کردن باید از تست دهانه عبور کند، انتخاب روان‌کننده مناسب بسیار مهم است.

در پروسه پرس کاری موادی بعنوان ضد زنگ قالب مورد استفاده قرار می گیرند که در دنیای امروز ترجیحا از مواد غیر خطرناک برای انسان و محیط زیست استفاده می گردد. این مواد بصورت واکس باید حفاظت طولانی در مقابل زنگ زدگی برای قالب های مورد استفاده ارائه دهند.

در پرسه جوشکاری گریسهای خاص رباتهای جوشکاری و بلبرینگ آنها همچنین مایعات ضد جرقه جوشکاری منطبق با استاندارد های زیست محیطی ارائه می گردد.

مرحله پوشش از دو مرحله پیش پردازش و پوشش شنا ور و پوشش سطحی تشکیل می گردد. در این مرحله روغنهای زنجیر معمولی و عمودی همچنین گریسهای مقاوم در برابر قلیا و اسید و بخار آب برای بلبرینگها مورد استفاده قرار می گیرند. از محصولات مناسب می توان از گریسهای با پایه صابونی سولفنات کلسیم و کلسیمی و همچنین گریسهای دور بالای کمپلکس باریم نام برد. در مرحله رنگ همچنین در پروسه خشک کردن در زنجیر های دما و فشار بالا، گریسهای تفلونی و بر پایه پلی اوره استفاده میشوند. در خط تست دوش هم روغنهای خاص زنجیر و گریسهای کلسیمی برای بلبرینگ ها که بسهولت قابل تمیز کردن هستند، مورد نیاز می باشند.

در سیستم ترمز اتومبیل روانکارهای مورد استفاده باید همخوانی مناسبی با الاستو مرها مانند: EPDM CBR و CR Neutral داشته باشند، خوردگی در پلاستیک ایجاد نکرده، دارای طیف گسترده دمایی، توانایی ضد زنگ قوی و از مقاومت مناسبی در مقابل مایعات ترمز برخوردار باشند.

اجزای مختلف سیستم ترمز خودرو مانند بوستر، کالیپر، دیسک، کابل و قطعات دیگر جدیدتر مانند گریبکس سیستم پارک الکتریکی نیاز به روانکاری مناسب آن قطعه مربوطه دارند.

محصولات برو گارولاس برای سیستم ترمز خودرو دارای تاییدیه های شرکتهای بوش، فولکس واگن، پی اس ای، جی ام، زد اف-تی می آر، فیکوزا، جیلی و گریت وال می باشند.

در سیستم فرمان خودرو هم محصولات گوناگونی از برو گارولاس اسپانیا مورد استفاده قرار میگیرند که این محصولات خصوصا برای سیستم الکترونیکی فرمان، سیستم هیدرالیک و میل و جعبه فرمان و دیگر اجزا استفاده می گردند.

در بخش سیستم های الکترونیکی و محافظتی خودرو که شامل موتور های بالابر شیشه، برف پاک کن ها، اتصالات الکترو نیکی، استارت، حفاظت قطب باتریها، کابلهای کنترل و دیگر موتور های الکتریکی مورد استفاده و اجزای دیگر به روانکار های مناسب نیاز داریم. این روانکارها در کنار برخورداری از همخوانی بالا با مواد مختلف، باید دارای گشتاور شکست کم در دمای پایین، طیف وسیعی از دمای کارکرد، روانکارهای به اصطلاح مادام العمر وبا چسبندگی مناسب به سطوح باشند.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *