دسته‌بندی نشده

روشهای مختلف روانکاری در راه آهن و اهمیت آنها

روشهای مختلف روانکاری در راه آهن و اهمیت آنها

روان کننده راه آهن اولین بار در اواخر دهه 1800 توسط الیجا مک کوی اختراع شد. از آن زمان، دانشمندان بر روی توسعه چندین تکنیک جدید روانکاری ریل و روان کننده های موثر برای عملیات روان و مطمئن راه آهن کار می کنند.

به طور کلی روانکاری را می توان به سه رژیم روانکاری تمام فیلم، مخلوط و مرزی تقسیم کرد. در روانکاری فیلم کامل، سطوح در تماس به طور کامل توسط یک روان کننده از هم جدا می شوند. زمانی که فیلم روان کننده در مقایسه با زبری سطح به اندازه کافی ضخیم نباشد، به عنوان روغنکاری مخلوط شناخته می شود. بنابراین، در این رژیم، اصطکاک زمانی که ناهنجاری‌های بیشتری در تماس هستند، افزایش می‌یابد. برای رژیم روغنکاری مرزی، فیلم روان کننده در مقایسه با زبری سطح به اندازه کافی ضخیم نیست. هدف اصلی این رژیم روانکاری کاهش سایش چرخ و ریل است که به نوبه خود مصرف انرژی را کاهش می دهد و گاهی اوقات صدا را کاهش می دهد.

عملکرد اولیه روغن کاری ریل به حداقل رساندن اصطکاک بین فلنج چرخ و رابط ریل است، به ویژه در منحنی هایی که اغلب برش های جانبی ریل ها اتفاق می افتد.

در اینجا روان کننده های رایج و کاربردهای آنها آورده شده است:

گریس ها با استفاده از روغن (معمولاً روغن معدنی) و ترکیب آن با غلیظ کننده ها (مانند صابون های مبتنی بر لیتیوم) تشکیل می شوند.

روغن ها این مایعات نازک از زنجیره های پلیمری بلند با برخی مواد افزودنی اضافی تشکیل شده اند.

روان کننده های نفوذی

روان کننده های خشک

از رایج ترین روان کننده هایی که روزانه با آنها سر و کار دارید، روغن و گریس هستند، با این حال، کارخانه شما همچنان از روان کننده های خشک و نافذ استفاده می کند.

چرخ های قطار چگونه روغن کاری می شوند؟

نازل های اسپری روان کننده را به فلنج های چرخ در محور پیشرو و/یا فلنج های چرخ محور پیشرو به ترتیب روی بوژی عرضه می کنند. روان کننده از فلنج چرخ به صفحه ریل منتقل می شود، جایی که اصطکاک بین فلنج های چرخ زیر و صفحه ریل را نیز کاهش می دهد.

اهمیت کاربرد روان کننده ها در خطوط راه آهن

عمر ریلی طولانی شد

یکی از مهمترین عملکردهایی که روغن کاری خطوط راه آهن برای آن مهم است، به حداقل رساندن اصطکاک بین فلنج چرخ و رابط ریل است.

روانکاری در منحنی‌های خطوط راه‌آهن، جایی که برش‌های جانبی ریل‌ها اغلب اتفاق می‌افتد، بسیار مهم است. اگر ریل های ریل روغن کاری نشده باشند، طول عمر ریل ها دچار مشکل می شود و نیاز به تعویض مکرر خواهد داشت. روانکاری منظم ریل باعث افزایش طول عمر این ریل ها می شود.

مطالعه ای از انجمن Railway Tie نشان داده است که عمل روانکاری خطوط راه آهن در مقایسه با ریل های راه آهن روغن کاری نشده می تواند سایش ریل را تا 100 ضریب کاهش دهد. با این حال، در شرایط واقعی، ریل های روغن کاری شده می توانند تقریباً دو برابر یک ریل روغن کاری نشده، قبل از اینکه نیاز به تعویض داشته باشند، تحمل کنند. طول عمر بالقوه ریل ها را می توان به طور قابل توجهی با روانکاری افزایش داد. این گزارش اهمیت روانکاری معمولی ریل را طبق رژیم نگهداری آن نشان داد.

کاهش مصرف سوخت

داستان های مرتبط

طراحی روان کننده های صنعتی برای کاربرد شما

روان کننده های سبز پایدار از ریزجلبک ها

آیا می توان از پودر قهوه استفاده شده برای سوخت استفاده کرد؟

مطالعات نشان داده است که استفاده از روغن کاری ریل باعث بهبود مصرف سوخت و کاهش قابل توجه هزینه سوخت سالانه می شود.

میانگین مصرف سوخت برای قطارهایی که روی ریل بدون روغن کار می کنند 5900 گالن سوخت در هر میلیون تن ناخالص (MGT) است. برعکس، محققان دریافتند که قطارهایی که روی ریل روغن کاری شده حرکت می کنند، 31 درصد سوخت کمتری مصرف می کنند، یعنی 4100 گالن در هر MGT

مطالعه مشابهی که توسط اداره راه آهن فدرال انجام شد، که در آن از سیستم‌های روان‌کاری ریل استفاده شد، میانگین صرفه‌جویی در مصرف سوخت 7.7 درصد گزارش شد.

کاهش نویز

یکی دیگر از ویژگی های مهم روغن کاری ریل کاهش نویز است.

مزایای نگهداری

روغن کاری هزینه های نیروی کار را کاهش می دهد و فواصل تعمیر را افزایش می دهد.

سایر مزایای عملیاتی

روغن کاری زمان خرابی برنامه ریزی نشده را کاهش می دهد، قابلیت اطمینان تجهیزات را افزایش می دهد و خطر خروج از ریل را کاهش می دهد.

اثرات منفی روان کننده ها بر روی خطوط راه آهن

روان کننده ها برای کاهش سایش و پارگی استفاده می شوند. استفاده از روان کننده نامناسب نیز می تواند تاثیر منفی داشته باشد. به عنوان مثال، اگر روان کننده روی توپ ریل نشست کند، اصطکاک را کاهش می دهد. روان کننده ها همچنین می توانند باعث ایجاد فشار در نوک ترک شوند.

روشهای مختلف روانکاری در راه آهن و اهمیت آنها:

در سیستم راه آهن دنیا از سه روش مختلف برای روغن کاری خطوط راه آهن استفاده می شود.

کنار راه

روی واگن یا لوکومتیو

روغن کاری راه آهن

سیستم روغن کاری کنار راه

این محبوب ترین روش روانکاری ریل است. این سیستم روانکاری امکان استفاده مداوم و کنترل شده با حجم روان کننده ها را بر روی ریل می دهد. آنها گریس یا اصلاح کننده اصطکاک را در جای خود نگه می دارند و به چرخ ها اجازه می دهند آن را در منحنی مسیر بگیرند و حمل کنند. برخی از مزایای سیستم روانکاری کنار راه با کانال های حفاری عدم گرفتگی روغن کاری، مقرون به صرفه بودن و اندازه گیری دقیق گریس است.

سیستم های روغن کاری روی برد

سیستم گریس اسپری متداول‌ترین روش روغن‌کاری ریل در سراسر اروپا است که روان‌کارها در یک لایه نازک با تماس مستقیم اعمال می‌شوند. دو مورد از مزایای یک سیستم روغن کاری روی برد، نگهداری و بازرسی آسان است.

روغن کاری راه آهن

این سیستم روانکاری از یک واحد متحرک پیچیده برای اعمال گریس از طریق یک نازل استفاده می کند که اجازه می دهد یک لایه نازک روان کننده در امتداد صفحه گیج ریل وجود داشته باشد.

روان کننده های ویژه برای قطارها نشان می دهد که جزئیات به ظاهر کوچک می توانند اثرات قابل توجهی داشته باشند – بر روی قابلیت اطمینان، هزینه های تعمیر و نگهداری و در نتیجه بر کارایی هزینه در کل چرخه عمر. آنچه در این زمینه اهمیت دارد و اینکه چگونه می‌توانید در رقابت برای بهره‌وری هزینه پیروز شوید، در چک لیست ما آشکار می‌شود: هزینه‌های نگهداری کمتر همراه با دسترسی بیشتر قطار.

هزینه های چرخه عمر کمتر، خرابی کمتر

تصویر ریل

صنعت راه‌آهن با نیاز به عملیات بدون توقف در شرایط محیطی بسیار شدید، تقاضاهای سختگیرانه‌ای برای وسایل نقلیه ریلی و زیرساخت‌ها دارد. با دلیل خوب: تعمیر و نگهداری برنامه ریزی نشده و آسیب هزینه های زیادی را به همراه دارد و اغلب تأثیر طولانی مدتی بر وقت شناسی دارد. روان کننده های تخصصی Brugarolas به طور خاص برای پاسخگویی به این خواسته های بالا توسعه یافته اند. تولید کنندگان پیشرو در صنعت راه آهن به روان کننده های ما برای کاربردهای راه آهن متکی هستند. این روان کننده ها در شرایط سخت دارای سابقه ثابتی هستند، در استفاده مقرون به صرفه هستند و به لطف در دسترس بودن در سراسر جهان، تهیه آنها آسان است. به طور خلاصه، آنها همه چیزهایی را که برای دستیابی به هدف اصلی خود نیاز دارید ارائه می دهند: کارایی هزینه بیشتر.

تخصص ما: کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری

Brugarolas طیف گسترده ای از روان کننده های تخصصی را برای صنعت راه آهن ارائه می دهد که با توجه به قابلیت اطمینان بالا و طول عمر قطعات طولانی توسعه یافته است. با افزایش فواصل روانکاری مجدد، روان کننده های ما به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری و افزایش دسترسی قطار کمک می کنند. در کل چرخه عمر قطار، هزینه‌های نگهداری از هزینه‌های خرید بیشتر است، بنابراین کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری کل هزینه مالکیت (TCO) را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین روان کننده ها بسیار بیشتر از یک منبع عملیاتی هستند – آنها یک جزء مهم طراحی هستند.

چه چیزی برای ارائه عملکرد برتر به صورت نقطه ای لازم است؟ تجربه کافی، شرایط بهینه توسعه و روحیه تیمی واقعی. بسیاری از روانکارهای با کارایی بالا حاصل سال ها همکاری با شرکت های صنعت راه آهن هستند. آنها با آگاهی از الزامات خاص توسعه یافته اند و قبل از اینکه برای آزمایش های عملی در دسترس مشتریان قرار گیرند، به طور کامل روی میزهای تست داخلی ما آزمایش شده اند.

روان کننده های تخصصی Brugarolas برای تعمیر و نگهداری قطار و زیرساخت هر روز ارزش خود را در سراسر جهان ثابت می کنند. آنها شامل راه حل هایی برای بسیاری از نقاط روغن کاری در مهندسی راه آهن، از روانکاری سیستم های کششی و درها گرفته تا چرخ دنده های محور و فلنج چرخ ها، بوژی ها، ترمزها و بسیاری از اجزای دیگر می باشند.

به عنوان شریک این صنعت، ما در همکاری نزدیک با تولید کنندگان، متخصصان تعمیر و نگهداری و اپراتورها کار می کنیم تا دائما روان کننده های جدید و بهینه سازی شده برای صنعت ریلی که الزامات ویژه را برآورده می کنند، توسعه دهیم. عملکرد درجه یک را فقط می توان با کنار هم کشیدن به دست آورد.

فواصل تعویض روغن به طور مشخص طولانی تر با روغن های دنده با عملکرد بالا

روغن دنده

همچنین در گیربکس‌ها، روانکار باید حداکثر کارایی را برای اپراتورهای ریلی داشته باشد تا به اهداف خود دست یابند: در دسترس بودن قطار بالا و حداقل زمان توقف به دلیل تعمیر و نگهداری. بنابراین بروگارولاس روغن‌های دنده متناسب با صنعت راه‌آهن را توسعه داده است که فواصل تعویض روغن را به طور مشخص طولانی‌تر می‌سازد. روغن‌های دنده ما این پتانسیل را دارند که فواصل تعویض روغن را دوبرابر کنند و تلاش تعمیر و نگهداری و هزینه‌های عملیاتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. در نتیجه دسترسی بیشتر قطار می تواند به کاهش تاخیرها و در نتیجه افزایش رضایت مشتری کمک کند. روغن‌های دنده Brugarolas توسط تولیدکنندگان پیشرو در صنعت راه‌آهن در سراسر جهان تأیید شده‌اند و سابقه ثابتی در عملیات سخت روزمره دارند.

روانکار های نساجی

روغن نساجی، همان گونه که از نام آن بر می آید در صنایع نساجی و دستگاه های بافندگی کاربرد دارد. …

روانکارهای صنعت نساجی

در یک نگاه: روان کننده های تخصصی برای صنعت راه آهن

طراحی شده برای شرایط محیطی سخت: روان کننده های Brugarolas به طور خاص برای برآوردن نیازهای مورد نیاز صنعت راه آهن طراحی شده اند: شوک ها و ارتعاشات، اختلاف دماهای زیاد و فواصل طولانی مدت روغن کاری مجدد.

عملکرد قابل اعتماد و در دسترس بودن بالا: روان کننده های تخصصی ما طول عمر وسایل نقلیه و قطعات شما را افزایش می دهند. آنها فواصل تعمیر و نگهداری طولانی را ممکن می کنند و زمان خرابی را در عملیات راه آهن به حداقل می رساند.

بهینه سازی هزینه: مصرف کم و فواصل طولانی مدت روغن کاری مجدد، هزینه های عملیاتی و چرخه عمر را کاهش می دهد و در عین حال قابلیت اطمینان را افزایش می دهد.

در آزمایشات و در عمل اثبات شده است: روان کننده های تخصصی ما با همکاری نزدیک با صنعت راه آهن توسعه یافته و به طور گسترده آزمایش شده اند. تولیدکنندگان پیشرو متعددی تأییدیه های مربوطه را صادر کرده اند و به روان کننده های ما متکی هستند.

پایداری بیشتر و حفاظت از محیط زیست: روانکاری طولانی تر و فواصل تعویض روغن، مقدار روغن کاری مورد نیاز را کاهش می دهد. استفاده از روان کننده های زیست تخریب پذیر به سرعت بار زیست محیطی عملیات راه آهن را کاهش می دهد.

در کنار شما – در سراسر جهان: ما محصولات مشابه و کیفیت برجسته یکسان را در همه جای دنیا به همراه پشتیبانی شخصی قابل اعتماد برای سوالات شما در مورد تریبولوژی ارائه می دهیم.

گریس های خودرو

گریس های خودرو امروزه انواع مختلفی را دارند که به دسته های مختلفی طبقه بندی می شوند و هرکدام…

گریس های خودرو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *